تطهیر زائران اربعین آتش بر دل شیطان می زند

اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: پس از بازگشت زائران از اربعین، آتشی در قلب شیطان زبانه می‌کشد که آن زائر در حال تطهیر است، بنابراین سعی می‌کند تا این جواهر را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد سعیدی آریا شامگاه سه شنبه طی سخنانی در مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیه ۳ سوره انسان اظهار کرد: در این آیه آمده است که ما راه نشان دادیم، اما دو برخورد متفاوت راجع به هدایت الهی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خداوند هدایت کرده است، ولی دو گروه در مقابل این هدایت هستند و بعضی‌ها می‌پذیرند و برخی دیگر نمی‌پذیرند.

وی افزود: هدایت دست خداوند است و پیامبران الهی، قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام ابزار هدایت هستند و به بهترین نحوه هدایت می‌کنند، اما بعضی‌ها هیچ تاثیری نمی‌گیرند.

حجت الاسلام سعیدی آریا بیان کرد: در برخی موقعیت‌ها قلب نسبت به هدایت کاملاً بسته است، حتی اگر هادی خود پیغمبر باشد به واسطه اینکه نفس با آن مقابله می‌کند و این مسأله کفر بعد از هدایت تلقی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: بعضی وقت‌ها تاثیرگذاری وجود دارد، اما انسان نقض عهد می‌کند، بنابراین به شیطان نباید ساده نگاه کنیم.

وی ادامه داد: حتی پس از بازگشت زائران از اربعین، آتشی در قلب شیطان زبانه می‌کشد که آن زائر در حال تطهیر است، بنابراین سعی می‌کند تا این جواهر را از بین ببرد.

حجت الاسلام سعیدی آریا عنوان کرد: شیطان برای اغواگری قسم خورده است و هیچ امیدی نباید به نفس داشته باشیم.

وی افزود: زمانی که از یک دوره معنوی مثل ماه مبارک رمضان و زیارت ائمه معصومین می‌گذرد، دل دچار نسیان می‌شود، بنابراین باید آن دوران را زنده نگه داریم تا دچار نسیان دل نشویم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: با امام حسین علیه السلام عهد ببندیم و خیلی‌ها بودند که آنها را خریده است، حتی در هنگام گناه هم سعی داشته باشیم تا از امام حسین یاد کنیم و از انجام آن دست بکشیم.

حجت الاسلام سعیدی آریا خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشقی نسبت به اهل بیت علیهم السلام بسیار شیرین است و چه بهتر است که گناهان را به خاطر امام حسین علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام کنار بگذاریم، چرا که اکسیر امام حسین علیه السلام اعظم است و موجب بخشایش می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ