بانک مرکزی آیین نامه اعطای وام جدید ساخت مسکن را ابلاغ کند

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بانک مرکزی نامه اعطای وام جدید ۸۰۰ میلیون ساخت مسکن شهری را ابلاغ کند.

حبیب قاسمی، عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره دلایل تأخیر در ابلاغ آئین نامه اعطای وام جدید مسکن شهری و افزایش سقف تسهیلات مسکن و پیامدهای آن برای صنعت ساختمان گفت: به این عملکرد بانک مرکزی انتقاد شدیدی وارد داریم، این موضوع ناشی از عدم تعهد بانک مرکزی به اجرای مصوبات مسکن است.

قاسمی با اشاره به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن، گفت: با وجود تصویب افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن شهری به ۸۰۰ میلیون تومان و ابلاغ آن به بانک مرکزی، متأسفانه تاکنون شاهد پرداخت این تسهیلات با سقف جدید به متقاضیان نیستیم. این تأخیر طولانی مدت در پرداخت تسهیلات، امید مردم به خانه‌دار شدن را کاهش داده و باعث رکود در صنعت ساختمان شده است.

وی با بیان اینکه فصل ساخت و ساز در بسیاری از مناطق کشور محدود به چند ماه از سال است، افزود: تأخیر در ابلاغ آئین نامه اعطای وام جدید مسکن شهری و افزایش سقف تسهیلات مسکن در حالی رخ می‌دهد که فصل ساخت و ساز در بسیاری از مناطق کشور رو به پایان است. این موضوع باعث می‌شود که بسیاری از مردم نتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و پروژه‌های ساختمانی آنها با تأخیر مواجه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های ساخت و ساز گفت: با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و هزینه‌های ساخت، افزایش سقف تسهیلات مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان ضروری بود. اما متأسفانه بانک مرکزی تاکنون و بعد از گذشت دو ماه آئین نامه آن را برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ نکرده است.

قاسمی با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی این موضوع از سوی مجلس، اظهار کرد: ما نمایندگان مجلس به عنوان صدای مردم، پیگیر این موضوع خواهیم بود و تا زمان حل مشکل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن شهری و ابلاغ آئین نامه آن، با سقف جدید، از تلاش خود دست بر نخواهیم داشت. همچنین، در کمیسیون عمران مجلس نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: بانک مرکزی باید به عنوان متولی نظام بانکی کشور، نظارت بیشتری بر عملکرد بانک‌ها داشته باشد و آنها را به اجرای مصوبات قانونی ملزم کند.

قاسمی با اشاره به اهمیت صنعت ساختمان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، گفت: رکود در صنعت ساختمان به معنای افزایش بیکاری و کاهش تولید ناخالص داخلی است. بنابراین، رفع مشکل پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، نه تنها به نفع مردم است، بلکه به نفع اقتصاد کشور نیز خواهد بود.

وی گفت: ما امیدواریم با پیگیری‌های مستمر مجلس و همکاری دولت، شاهد حل مشکل ابلاغ آئین نامه اعطای وام مسکن شهری و پرداخت تسهیلات مسکن و افزایش سقف آن باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ