نقش حفاظتی واکسیناسیون در برابر مشکلات روانی پس از کووید شدید

اقتصاد ایران: یک مطالعه جدید هشدار می‌دهد افرادی که به مورد شدید کووید۱۹ مبتلا شده‌اند، در سال بعد از ابتلا، با ریسک بالاتر ابتلا به بیماری‌های روانی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، با این حال، به نظر می‌رسد واکسیناسیون از این اثرات بر سلامت روان جلوگیری می‌کند.

در یک مثال ارائه شده توسط محققان، افرادی که به دلیل کووید در بیمارستان بستری می‌شوند، ۱۶ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به افسردگی هستند. حتی آن دسته از بیماران مبتلا به کووید که در بیمارستان بستری نشده اند، بیش از دو برابر خطر افسردگی دارند.

با این حال، نتایج نشان داد که میزان بروز افسردگی در بین افرادی که علیه کووید واکسینه شده‌اند، مشابه افرادی است که هرگز به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

«ونکسیا واکر»، سرپرست تیم تحقیق دانشگاه بریستول در بریتانیا، گفت: «نتایج ما اهمیت واکسیناسیون کووید ۱۹ را در جمعیت عمومی و به‌ویژه در میان افراد مبتلا به بیماری‌های روانی، که ممکن است در معرض خطر بالاتر ابتلاء به عفونت کووید ۱۹ و پیامدهای نامطلوب پس از آن باشند، نشان می‌دهد.»

برای این مطالعه، محققان سوابق پزشکی بیش از ۱۸.۶ میلیون بزرگسال ۱۸ ساله و بالاتر در انگلستان را تجزیه و تحلیل کردند.

تیم تحقیق همچنین گروه دیگری از بیش از ۱۴ میلیون نفر واکسینه شده را که بیش از ۸۶۶۰۰۰ نفر از آنها مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند و گروهی متشکل از بیش از ۳.۲ میلیون نفر واکسینه نشده با نزدیک به ۱۵۰۰۰۰ عفونت تأیید شده کووید را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به طور کلی، آن‌ها دریافتند که عفونت کووید، خطر ابتلاء به اکثر بیماری‌های روانی را طی یک تا چهار هفته پس از بیماری، عمدتاً پس از عفونت‌های شدید که منجر به بستری شدن در بیمارستان می‌شود، افزایش می‌دهد.

محققان افزودند که این خطر تا یک سال پس از ابتلاء به کووید شدید در افراد واکسینه نشده بالاتر بود.

به گفته محققان، بیماری‌های روانی در نظر گرفته شده در این مطالعه شامل افسردگی، اضطراب، اختلال بیش فعالی، اختلالات خوردن، اعتیاد، آسیب رساندن به خود، خودکشی و اختلالات روانی جدی مانند اسکیزوفرنی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ