۱۰ هزار زائر خارجی از آذربایجان غربی به کربلا مشرف شدند

اقتصاد ایران: ارومیه - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰ هزار زائر کشورهای همسایه از طریق آذربایجان غربی به کربلا مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ابراهیمی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری خوی، پیاده روی اربعین را بزرگترین رویداد فرهنگی و مذهبی و سیاسی جهان اسلام در منطقه دانست و افزود: امسال ۱۰ هزار نفر زائر اربعین از کشورهای همسایه با ارائه خدمات ضروری درموکب‌ها از طریق استان آذربایجان غربی به کربلا مشرف شدند.

وی توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و توسعه روابط با کشور ترکیه و عراق را یکی از دستاوردهای والای انقلاب اسلامی در استان دانست.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین از احداث یک هزار و ۳۰۰ کلاس در طول دولت سیزدهم در استان خبر داد و افزود: در سه سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ کلاس در استان احداث شده و تا پایان سال نیز ۷۰۰ کلاس دیگر تکمیل تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در مورد روند رأی اعتماد به وزرای دولت چهاردهم گفت: مجلس به وفاق ملی رأی داد و بستر را برای شتاب توسعه کشور فراهم ساخت.

وی با اشاره به نیازهای شهرستان خوی در توسعه شاخص‌های این شهرستان افزود: اجرای طرح تأمین آب آشامیدنی خوی، توسعه بیمارستان‌های خوی. توسعه صنعت گردشگری، توسعه شبکه‌های فاضلاب از اولویت‌های شهرستان خوی در ۳ سال آینده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: در سه سال گذشته بیش از ۱۶۴ کیلومتر از راه‌های روستایی خوی آسفالت شده است.

کاظم علی نژاد فرماندار خوی هم در این جلسه گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۵۰ طرح عمرانی خدماتی و تولیدی با اعتباری بیش از یک هزار ۷۰۰ میلیارد تومان در شهرستان خوی افتتاح می‌شود.

نصرالله پور شهردار خوی هم در این جلسه از آماده بهره برداری شدن کمربندی سردار سلیمانی خوی با هدف توسعه متوازن شهر و کاهش ترافیک خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این کمربندی به طول ۶ کیلومتر به صورت ورفت و برگشت بخش مهمی از مشکلات ترافیکی شهر برطرف و شهر از یک رشد متوازن در شهرسازی بهره‌مند می‌شود.

در این جلسه با اهدای هدایا به مناسبت روز کارمند از ۶۰ نفر از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان خوی تجلیل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ