اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار در ۸۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی دورود

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - هم‌زمان با هفته دولت، سیستم آبیاری تحت‌فشار در ۸۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی دورود به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین افتتاح پروژه ۸۴۰ هکتاری آبیاری تحت‌فشار «قاضی آباد» شهرستان دورود برگزار شد.

رحیم الوند فر مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان در حاشیه این آئین، اظهار داشت: این سیستم آبیاری تلفیقی با اجرای شبکه برق شامل هشت هزار و ۱۹۷ متر شبکه ۲۰ کیلوولت، یکپارچه‌سازی و تجمیع اراضی به مساحت ۸۴۰ هکتار، سه ایستگاه پمپاژ و کنترل مرکزی با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان این‌که راندمان آبیاری بعد از اجرای پروژه ۶۵ تا ۷۰ درصد است، گفت: شبکه تحت‌فشار این پروژه در سال ۱۳۹۷ اجرا شد که به دلیل عدم تأمین شبکه برق بهره‌برداری از آن مقدور نبود؛ اما با اجرای تقویت شبکه برق در سال‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۳ این مهم محقق شد.

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: یکی از راهبردها و اهداف سازمان جهاد کشاورزی باتوجه‌به تأکید معاونت آب‌وخاک، در اولویت قرارگرفتن احیای پروژه‌های نیمه‌تمام است که بر حسب آن و دستور مؤکد رئیس سازمان این پروژه در دستور کار قرار گرفت و نسبت به احیای آن اقدامات لازم به عمل آمد.

الوند فر در خصوص اعتبارات هزینه شده برای این پروژه، عنوان کرد: بابت شبکه آبیاری تحت‌فشار و ایستگاه‌های پمپاژ ۱۵.۶ میلیارد تومان، تقویت شبکه برق برای تأمین برق ایستگاه‌ها ۱۱ میلیارد تومان و احداث خط انتقال به‌جای کانال توسط آب منطقه‌ای ۳.۶ میلیارد تومان هزینه شده که در نهایت کل اعتبارات هزینه شده سازمان جهاد کشاورزی ۲۶.۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان این‌که این پروژه ۱۵۴ بهره‌بردار دارد که کشت غالب تحت پوشش آن گندم، جو و کلزا است، افزود: پس از احداث پروژهٔ مذکور توسعه کشت کلزا در اراضی تحت پوشش بیش از ۱۰۰ هکتار است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ