۱۵ دستگاه‌ ماشین آلات تحویل دهیاری‌های خراسان‌جنوبی شد

اقتصاد ایران: بیرجند_معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۵ دستگاه‌ ماشین آلات به ارزش ۳۶ میلیارد تومان تحویل دهیاری‌ های خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده عصر سه‌شنبه در آئین تحویل ماشین آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌های استان که در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: اگر ادعا می‌کنیم که بخشی از توسعه و پیشرفت کشور بر پایه توجه به مناطق روستایی و عشایری است در دولت سیزدهم نماد دیگری پیدا کرد و نسبت به قبل متفاوت است.

وی افزود: نمونه آن تقویت توان عملیاتی دهیاری‌ها به عنوان پیشانی خدمت‌رسانی به مردم است که قابل تقدیر می‌باشد و امیدواریم این رویکرد و تمایل به رفع مشکلات مردم در روستاها همچنان با قوت و انگیزه بیشتری ادامه یابد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حوزه دهیاری‌های استان ۱۹۵ پروژه در هفته دولت افتتاح شد، گفت: در این هفته، پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای استان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس‌زاده یادآور شد: در اولین طرح دولت سیزدهم، آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت که در استان خراسان جنوبی هم فاز اول این آبرسانی انجام شد و امیدواریم تا دهه فجر فاز اول به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت بیش از ۴۵۰ پروژه دستگاه‌های اجرایی در بخش روستایی افتتاح می‌شود، گفت: همه اینها نویدبخش این است که تحول جدی و کارساز برای روستاییان در حال انجام است که در استان خراسان جنوبی هم چشمگیر می‌باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در آغاز سال دوم دولت سیزدهم پایان گازرسانی به خراسان جنوبی را جشن گرفتیم و گاز رسانی به همه روستاهای استان به طور کامل انجام شده است.

عباس‌زاده با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستای استان تکمیل شد، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در حوزه گازرسانی در استان هزینه شده است.

وی بیان کرد: اجرای ۱۷۶ کیلومتر خط انتقال ۱۳۶ اینچ گاز رسانی از دشتک زابل به نهبندان با اعتباری بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال افتتاح شد که ظرفیت خوبی برای تأمین و پایداری انرژی گاز در استان محسوب می‌شود.

به گفته وی؛ اعتبار خط انتقال گاز به نهبندان معادل پنج سال اعتبارات استانی خراسان جنوبی است.

معاون عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی با برآورد اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست، افزود: پروژه راه آهن با قوت از محل تهاتر نفتی در حال اجراست و امروز این پروژه فعال‌ترین پروژه عمرانی و مهمترین پروژه زیرساخت حمل و نقل کشور می‌باشد و امیدواریم با همین قوت و سرعت ادامه یابد.

عباس زاده با بیان اینکه در طول یک سال اخیر بیش از ۷۰ کیلومتر از محور ۴۳۲ کیلومتری سهم خراسان جنوبی از پروژه راه آهن شرق، آماده ریل‌گذاری شده، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال بیش از ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریل‌گذاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۵ دستگاه ماشین آلات با اعتبار حدود ۳۶ میلیارد تومان تحویل دهیاری‌های استان شد، افزود: با ظرفیت اعتباری ۷۷ میلیارد تومان در مجموع تا پایان امسال ۴۰ تا ۵۰ دستگاه ماشین آلات جدید به ناوگان حوزه عمران روستایی استان افزوده خواهد شد که امیدواریم بتواند باعث ارتقا سطح خدمات به مردم و توانمندسازی دهیاری‌ها برای خدمت رسانی بهتر به روستاییان باشد.

افتتاح ۱۹۵ پروژه دهیاری‌های استان با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این آئین با بیان اینکه ۱۹۵ پروژه دهیاری‌های استان با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار در هفته دولت افتتاح شد، افزود: ۳۸ دستگاه نیسان حمل زباله هم برای دهیاری‌های استان تأمین شده و فرآیند تحویل آن انجام می‌شود.

حسین هاشمی از جذب ۶ نفر سرباز امریه در دهیاری‌های استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: مجوز جذب ۲۱ نفر نیرو در دهیاری‌های استان اخذ شده و فرآیند برگزاری آزمون به زودی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به طراحی اتاق وضعیت دهیاری استان در قالب بانک اطلاعاتی، یادآور شد: در سالی که گذشت ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شده که مردم در روستاها از عوائد آن بهره‌مند خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ