هرگز دست ذلت به سوی آمریکا دراز نمی کنیم

اقتصاد ایران: ساری - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که آمریکا دشمن درجه یک ملت ما است، گفت: هرگز دست ذلت به سویش دراز نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه با اعضای ستاد برگزاری بیست و نهمین یادواره شهدای منطقه دودانگه که قرار است در ۲۹ شهریور در مکان امامزاده باقر (ع) روستاهای شلدره و کهنه ده برگزار شود، اظهار کرد: یادواره‌ها باید همچون جنگ‌ها، ترکیبی باشد، هم بعد تصویری و عینی و هم مجازی و تبلیغاتی باهدف فرهنگ‌سازی برای نسل آینده و تداوم گفتمان داشته باشد.

وی افزود: نباید گفتمان فرهنگ غربی و لیبرالیستی، نئو لیبرالیستی و سکولاریستی غالب شودزیرا آن‌ها معتقدند که برای رشد کشور باید با نظام سلطه کنار بیائیم، در حالی که این گفتمان گفتمانِ ذلت است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرموده امام راحل که آمریکا دشمن درجه یک جهان و بشریت است و ما هرگز دست ذلت به سویش دراز نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: یادواره‌های زنده یادواره‌هایی هستند که بر علیه گفتمان نظام سلطه باشند نه اینکه برخی‌ها فقط به شمر و یزید هزار و ۴۰۰ سال قبل فحش می‌دهند که خوب نیست.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه قطعاً ارتقای رضایت‌مندی مردم حرف اول را می‌زند، عنوان کرد: این سرمایه اجتماعی نباید خسارت ببیند یا افت پیدا کند در این راستا جهاد تبیین هم خیلی مهم است، خیلی وقت‌ها امنیت هست اما احساس امنیت نیست، دشمنان می‌خواهند بین آنچه که هست و آنچه که احساس می‌شود اختلاف ایجاد کنند تا مردم واقعیت‌های جمهوری اسلامی را احساس نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه ضرب المثل امنیت، تولید علم، پیشرفت و شعار ما می‌توانیم است، تاکید کرد: از این رو وظیفه ما در برابر شهدا سخت و سنگین است و این رضایتمندی باید افزایش پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: امروز شاهد برخورداری روستاهای مازندران از گاز، آسفالت، برق، تلفن و … در حالی که در دهه ۷۰ و قبل از آن حتی در شهرها چنین امکاناتی وجود نداشت و الان پیشرفت تکنولوژی را داریم.

وی یادآور شد: قسمت جنوبی مازندران کوهستانی و جنگلی است و ۸۰ درصد مشکلات مشابه به هم دارند و در بحث آسفالت نیاز به یک جهاد سازندگی دیگری داریم که کار آن جهاد سازندگی اوایل انقلاب را بعد از ۴۰ سال تقویت و ترمیم کند، امروز هزاران گروه‌های جهادی داریم که همان روحیه جهاد سازندگی را دارند، این روحیه همان چیزی است که در گفتمان اصلی وجود دارد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه جاده‌های تمام مناطق کوهستانی ما و بلکه تمام استان ما نیاز به یک روکش سراسری دارد، عنوان کرد: مشکلاتی را منابع طبیعی و آب منطقه‌ای ایجاد کرده‌اند، باید از مشکلات عمدی و بی‌عقلی‌های عمدی گلایه کنیم، برخی از افراد سودجوی، قاچاقچی متجاوز به اراضی عمومی که در حال قتل عام کردن منابع طبیعی هستند در این تجاوزات سهیم هستند، قوه قضائیه و دستگاه‌های مربوطه نظارتی باید برخورد جدی داشته باشند.

امام جمعه ساری در پایان گفت: مردم باید در برابر بی عفتی، سگ‌گردانی و رفتارهای غرب‌گرایانه حافظ سرمایه‌های طبیعی و اخلاقی و دینی خود باشند، خروجی و بازده یادواره‌های شهدا باید این باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ