ترس اکثر شهروندان آلمانی از کشیده شدن به درگیری نظامی

اقتصاد ایران: نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که انتقادها از عرصه سیاسی در آلمان رو به افزایش است و اکثر شهروندان از کشیده شدن کشورشان به درگیری نظامی هراسانند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "برلینر سایتونگ" آلمان، نتایج نظر سنجی اخیر موسسه آلنزباخ نشان می دهد که در مسائل مختلف شرق آلمان متفاوت از غرب فکر می کند. این نظرسنجی که به سفارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" انجام شده است نشان می دهد که نگرانی‌ها، ترجیحات و نگرش‌های سیاسی شهروندان آلمان شرقی و غربی تقریباً همیشه با هم متفاوت و البته در برخی جهات مشابه است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که مهاجرت یکی از موضوعات اصلی انتخابات ایالتی آتی در "تورینگن"، زاکسن و براندنبورگ است. این مسئله 69 درصد از آلمان شرقی ها را نگران می کند. در غرب 59 درصد چنین رویکردی دارند.

ترس از کشیده شدن به یک درگیری نظامی نیز در شرق (72 درصد) بیشتر از غرب آلمان (63 درصد) است. هنگامی که صحبت از ارتباط با دموکراسی و اعتماد به سیاست می شود، اطلاعات ارائه شده توسط شهروندان آلمان شرقی و غربی بسیار متفاوت است، اگرچه نشانه هایی از کاهش اعتماد در غرب نیز وجود دارد.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که 54 درصد از آلمانی‌های شرقی و 27 درصد از آلمانی‌های غربی با این جمله موافقند: ما فقط در یک دموکراسی زندگی می‌کنیم که در واقع در آن شهروندان چیزی برای گفتن ندارند. علاوه بر این، 60 درصد در شرق این کشور طرفدار روی کار آمدن یک سیاستمدار قوی در راس کشورشان هستند و مناظره‌ها و بحث های بی‌پایان را نمی خواهند. در غرب 49 درصد چنین نظری دارند. 43 درصد (شرق) و 18 درصد (غرب) با این نظریه موافق بودند که "سوسیالیسم ایده خوبی است که ضعیف اجرا شد".

با این وجود، نشانه هایی از افزایش بدبینی نسبت به دموکراسی در غرب نیز وجود دارد که تا به امروز فقط به آلمان شرقی نسبت داده می شود. سی و سه سال پیش، 80 درصد از مردم آلمان غربی به این سوال پاسخ مثبت دادند که "آیا به نظر شما دموکراسی که ما در جمهوری فدرال داریم بهترین شکل حکومت است یا شکل دیگری از حکومت وجود دارد که بهتر باشد؟" امروز 74 درصد به این سوال پاسخ مثبت می دهند.

این نتایج در مسئله پدرگرایی توسط سیاستمداران نیز منعکس شده است. دو سوم از آلمان شرقی ها (63 درصد) و کمی بیش از نیمی از آلمان غربی ها (53 درصد) این تصور را دارند که عرصه سیاست به طور فزاینده ای به آنها می گوید که چگونه باید زندگی خود را اداره کنند. بنابراین، این فرض که تنها آلمان شرقی ها به طور قابل توجهی از دولت انتقاد می کنند، تنها تا حدی درست است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ