روسیه: اتهامات فرانسه علیه مدیرعامل تلگرام نیازمند مدارک مستحکم است

اقتصاد ایران: در تازه‌ترین واکنش‌ها به دستگیری دوروف در فرانسه، سخن‌گوی کرملین ضمن اعلام حمایت از دوروف، از فرانسه خواسته است تا مدارک معتبر ارائه دهد.

توجه بین‌المللی و واکنش‌های دیپلماتیک به بازداشت پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، در فرانسه ادامه دارد. پس از اینکه ساعاتی پیش دادستانی عمومی فرانسه اتهاماتی جدی را علیه مدیرعامل تلگرام مطرح کرد، حال کرملین خواستار ارائه‌ی شواهدی مستحکم برای پشتیبانی از اتهامات جدی فرانسه علیه دوروف شده است.

به‌گزارش رویترز، دمیتری پسکوف، سخن‌گوی کرملین، روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری به موضوع بازداشت دوروف اشاره کرد و گفت: «اتهامات بسیار جدی هستند و نیازمند شواهدی به همان میزان جدی؛ وگرنه این تلاشی مستقیم برای محدود‌کردن آزادی ارتباطات خواهد بود.»

سخنگوی کرملین از نمای نزدیک
دمیتری پسکوف، سخن‌گوی کرملین
عکاس: Evgenia Novozhenina / Reuters

دادستان‌های فرانسوی دوروف را به جرایمی مرتبط با تصاویر سوءاستفاده‌ی جنسی از کودکان، قاچاق مواد‌مخدر، کلاه‌برداری و پول‌شویی در پلتفرم تلگرام متهم کرده‌اند. دوروف روز شنبه در فرودگاه پاریس-له بورژه در ارتباط با تحقیق قضایی که ماه گذشته آغاز شده بود، بازداشت شد.

پسکوف افزود که روسیه آماده‌ی ارائه‌ی تمامی کمک‌های لازم به دوروف به‌دلیل داشتن تابعیت روسیه است. با‌این‌حال، وی اذعان کرد که تابعیت‌ فرانسوی دوروف وضعیت را پیچیده‌تر کرده است. دوروف که در روسیه متولد شده است، تابعیت امارات، فرانسه، روسیه و کشور جزیره‌ای سنت‌ کیتس و نویس را دارد.

درباره‌ی دستگیری پاول دوروف بیش‌تر بخوانید:
  • دادستانی فرانسه فهرست اتهامات پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام را اعلام کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور فرانسه به دستگیری مدیرعامل تلگرام: دولت نقشی نداشت
  • پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه دستگیر شد

سخن‌گوی کرملین درباره‌ی اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که ادعا کرده بود بازداشت دوروف انگیزه‌ی سیاسی ندارد، ابراز تردید کرد. پسکوف اشاره کرد که این پرونده می‌تواند به‌عنوان «تلاش برای ارعاب» رئیس شرکتی بزرگ تلقی شود.

ماجرای دستگیری پاول دوروف باعث افزایش تنش‌ها بین روسیه و فرانسه شده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور‌خارجه‌ی روسیه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که روابط بین دو کشور پس از بازداشت مدیرعامل تلگرام به «پایین‌ترین» سطح رسیده است.

روسیه پیش‌از‌این تلاش کرده بود تلگرام را مسدود کند و چندین‌بار این شرکت را به‌دلیل حذف‌نکردن محتوای غیرقانونی جریمه کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ