محتوای غیراخلاقی دیپ‌فیک برای تلگرام دردسرساز شد؛ اقدام مقابله‌ای کره‌جنوبی

اقتصاد ایران: کره‌جنوبی پس از اعتراض گسترده‌ به موضوع انتشار آزادانه‌ی محتوای غیراخلاقی دیپ‌فیک در چت‌روم‌های تلگرام، موضع سخت‌گیرانه‌تری درمقایسه‌با قبل اتخاذ کرد.

بنابر گزارش رویترز، در‌ پی افزایش نگرانی‌ها و اعتراض‌های عمومی به انتشار تصاویر و ویدئوهای غیراخلاقی دیپ‌فیک در تلگرام، دولت کره‌‌جنوبی تصمیم گرفته‌ است تا به‌طور‌ جدی به این موضوع رسیدگی کند. این تصمیم پس‌ از گزارش‌های متعدد رسانه‌های داخلی این کشور و دستگیری پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، به اتهاماتی مشابه در کشور فرانسه اتخاذ شده است.

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، یون سوک یول، در جلسه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که جرایم جنسی دیجیتال باید به‌طور کامل بررسی شوند. وی این اقدامات را سوءاستفاده از فناوری و بهره‌برداری از ناشناس‌بودن افراد دانست و آن را عملی مجرمانه آشکار توصیف کرد. کمیسیون استانداردهای ارتباطات کره‌جنوبی نیز قصد دارد در جلسه‌ای اقدامات لازم برای مقابله با این جرایم را بررسی کند.

طبق گزارش‌های پلیس کره‌جنوبی، در سال جاری جرایم جنسی دیجیتال به‌شدت افزایش یافته است. در هفت ماه اول سال، ۲۹۷ مورد جرایم مذکور گزارش شده است که درمقایسه‌با سال گذشته افزایش دوبرابری را تجربه کرده است. بیشتر متهمان این جرایم نوجوانان و جوانانی هستند که دهه‌ی دوم زندگی خود را سپری می‌کنند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که تصاویر غیراخلاقی و جعلی از دانشجویان دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان مدارس در کانال‌های تلگرام به‌اشتراک گذاشته می‌شود. اتحادیه معلمان و کارکنان آموزشی کره‌جنوبی نیز از وزارت آموزش‌و‌پرورش این کشور خواسته است تا این موضوع را با جدیت تمام بررسی کند. همچنین، تصاویر غیراخلاقی و جعلی از کارکنان نظامی زن این کشور در چت‌روم‌های تلگرام بازتاب گسترده‌ای داشته است.

مقالات مرتبط
  • پیام‌رسانی محبوب، سؤالی کلیشه‌ای؛ آیا تلگرام واقعاً امن است؟
  • ربات‌های به‌اصطلاح ناشناس می‌توانند امنیت و حریم خصوصی را حراج کنند

تلگرام در کره‌جنوبی به‌دلیل فعالیت‌های مجرمانه در چت‌روم‌های خود، از‌جمله حلقه باج‌گیری با محتوای غیراخلاقی شخصی آنلاین، بدنام است. در سال ۲۰۲۰، رهبر این گروه به‌دلیل باج‌گیری از حداقل ۷۴ زن ازجمله ۱۶ نوجوان، به ۴۰ سال حبس محکوم شد.

دولت کره‌جنوبی قصد دارد با اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر و افزایش مجازات‌ها، از انتشار و تولید این محتواهای جعلی جلوگیری کند. طبق قانون پیشگیری از خشونت محتواهای مستهجن و حمایت از قربانیان، ساخت و توزیع تصاویر جعلی غیراخلاقی با قصد انتشار، پنج سال زندان یا ۵۰ میلیون وون (۳۷٬۵۰۰ دلار) جریمه به‌همراه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ