اهمیت اطلاع مردم از قانون معاملات اموال غیرمنقول

اقتصاد ایران: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر لزوم برنامه‌ریزی جهت اطلاع رسانی به آحاد مردم در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در هشتاد و پنجمین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر لزوم برنامه‌ ریزی جهت اطلاع رسانی به آحاد مردم در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: یکی از شیوه‌های مهم این امر برگزاری میز خدمت در سطح شهر بوده که مساجد بهترین نقطه برای ترویج و اطلاع رسانی به مردم است. لذا از هر فرصتی برای ارتباط با مردم و رفع ابهام و شنیدن صدای مردم استفاده شود.

معاون رئیس قوه قضائیه در توصیه به مدیران و معاونین ثبتی، تصریح کرد: از معاونین و مدیران کل استان‌ها و رؤسای واحدهای ثبتی انتظار داریم تا در میان مردم باشند. در این خصوص لازم است که مدیران کل استان‌ها طی جلسه‌ای با رؤسای واحد ثبتی آخرین وضعیت قانون الزام درآن استان را مورد بررسی قرار دهند.

بابایی گفت: تشکیل یک تیم علمی قوی با همکاری معاونین اسناد و املاک سازمان و مدیر کل آموزش و پژوهش جهت رصد بحث آموزش‌ها، حضور در صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با محافل علمی و دانشگاهی ضروری است. این فضاسازی فرهنگی از طرف همه مردم باید انجام شود در غیر این صورت چنانچه صرفاً از زبان قوه قضائیه باشد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

در ادامه این جلسه محمد حسن پیرزاده مدیر کل امور مجلس قوه قضائیه نیز، گفت: امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های کلی ریاست محترم قوه قضائیه تعامل بیشتری با مجلس جدید انجام شود. ما مصمم هستیم که تفاهم نامه تعامل میان قوه مقننه و مجلس را به روزرسانی کرده و از حضور مدیران کل سازمان ثبت در استان‌ها استفاده کنیم تا به صورت رسمی عضو کارگروه استانی باشند و تعامل بهتری ایجاد شود.

وی افزود: قانون الزام نهضت و فرهنگ جدیدی است که مردم بیاموزند تا از طریق رسمی کردن معاملات خود از اختلافات و بروز دعاوی قضائی جلوگیری شود. لذا استفاده از ظرفیت‌های کارگروه‌های استانی موجب می‌شود تا تریبون خوبی باشند که اطلاعات پیرامون قانون الزام را در اختیار سایرین قرار دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ