نیمی از دانشجویان علم و هنر یزد در رشته های مرتبط مشغول بکار شدند

اقتصاد ایران: یزد- رییس دانشگاه علم و هنر یزد گفت: طبق اعلام وزارت علوم، نزدیک به ۵۰ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه در حوزه های مرتبط با رشته های تحصیلی خود جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین طالبی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه علم و هنر وابسته به جهاد دانشگاهی و در یزد از سال ۱۳۷۶ در قالب مؤسسه آموزشی در اردکان شکل گرفت گفت: با توجه به رسالت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با هدف تأمین نیروی انسانی متبحر و آکادمیک راه اندازی مؤسسات آموزشی در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اولین مؤسسه آموزش عالی با پنج کد رشته در اردکان فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه مسیر نیز در سال ۱۳۷۸ مؤسسه آموزشی در اشکذر و سپس در سال ۱۳۸۲ در مرکز استان گسترش داد. در سال ۱۳۹۲ با توجه به رشد علمی و توسعه و تعالی این مرکز، از مؤسسه آموزش عالی به دانشگاه ارتقا یافت و هم اکنون قریب ۹ هزار دانشجو، ۵۴۰ عضو هیأت علمی و بیش از ۲۰۰ کادر اداری در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به اینکه اکنون این دانشگاه از خانواده ۱۰ هزار نفری در استان برخوردار است بیان کرد: علم و هنر ب عد از دانشگاه یزد از نظر دانشجویی بیشترین دانشجو را دارد.

طالبی با اشاره به فعالیت دانشگاه در چهار حوزه آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و پشتیبانی گفت: دانشجویان در ۷۹ کد رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکتری در سه دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی و هنر و معماری در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به فضاها و زیرساخت‌های دانشگاه بیان کرد: این دانشگاه با بیش از ۲۶ هکتار زمین، از ۱۱۷ هزار متر مربع فضای آموزشی، کارگاهی و ورزشی برخوردار است البته دغدغه دانشگاه در حوزه آموزش حرکت در مسیر سند آمایش استان، با توجه به نیازهای جامعه بوده است و خوشبختانه بر اساس اعلام وزارت علوم در سال ۱۳۹۷ بیش از ۴۶ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه در رشته‌های مرتبط با خود و صنعت مشغول به‌کار شده‌اند.

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به اینکه دانشکده هنر و معماری بزرگترین دانشکده هنر در استان به لحاظ تعداد کد رشته است گفت: اساتید دارای مراتب علمی و مهارتی در این دانشگاه با مجموعه ما همکاری دارند و با توجه به ایجاد رشته طلا و جواهرات که استان یزد هم در این زمینه حرف برای گفتن دارد، اولین فارغ التحصیلان آن، ۳۱ شهریورماه امسال از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند.

طالبی با اشاره به ارتباط گسترده با صنایع و نهادهای کارآفرینی بیان کرد: این دانشگاه با مراکز صنعتی، اتاق بازرگانی و مراکزی از جمله نیروی انتظامی، زندان، مراکز حقوقی و … ارتباط تنگاتنگی دارد و اولویت‌های آموزشی و پژوهشی و فعالیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بر این اساس انجام می‌شود تا سند آمایش شغلی و رشته‌ای با توجه به نامگذاری به عنوان دانشگاه کارآفرین و علم و مهارت پیش برود.

ایجاد بزرگترین مرکز هوش مصنوعی در دانشگاه علم و هنر یزد

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد، کسب رتبه ششم دانشگاه در چاپ مقالات در ژورنال‌های جهان اسلام و رتبه زیر دهم چاپ مقالات و پژوهش‌ها در ژورنال‌های داخلی را از دیگر دستاورها برشمرد و گفت: دانشگاه علم و هنر در حوزه پژوهش و مقالات چاپ شده در رده دومین دانشگاه در جهاددانشگاهی کشور است.

وی از فعالیت هفت شرکت دانش بنیان در این دانشگاه خبر داد و با اشاره به راه اندازی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه، از ایجاد بزرگترین مرکز هوش مصنوعی در استان خبر داد.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره انتخاب رشته در این دانشگاه بیان کرد: این مرکز از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می‌کند و به صورت رایگان با بهره مندی از اساتید خبره به پذیرفته شدگان کنکور مشاوره خواهد داد.

رئیس دانشگاه علم و هنر یزد با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اولویت این دانشگاه قرار دارد، گفت: قریب ۹۰ تا ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند با این حال هم اکنون چهار خوابگاه دانشجویی در این دانشگاه برای دانشجویان غیربومی ایجاد شده است.

وی با اشاره به ایجاد رشته‌های جدید دانشگاهی بیان کرد: دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد شامل مهندسی کامپیوتر در گرایش هوش مصنوعی و رباتیک و مهندسی عمران در گرایش مدیریت ساخت به رشته‌های دانشگاه اضافه شده است و برنامه‌هایی نیز برای توسعه بیشتر رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دست اجرا است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ