دانش‌آموزان ایرانی در آمریکا درخشیدند؛ ۸ مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی علوم و اختراعات ۲۰۲۴

اقتصاد ایران: دانش‌آموزان ایرانی توانستند در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا در دانشگاه ویرجینیا ۲ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۳ مدال برنز به دست بیاورند.

سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایرانی خبر داد که دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا موفق به کسب هشت مدال رنگارنگ شامل ۲ طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شدند.

مهدی رشیدی جهان با اشاره به حضور۱۷ دانش‌آموز مخترع ایرانی در قالب هشت تیم به‌صورت غیرحضوری در مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا ۲۰۲۴ گفت: «مسابقات جهانی علوم و اختراعات امریکا ۲۰۲۴ به میزبانی دانشگاه ویرجینیا ۳۱ مرداد تا سوم شهریور به صورت حضوری و غیرحضوری و با حمایت سازمان‌های بزرگ علمی و تحقیقاتی جهان و همچنین شرکت‌های گوگل و مایکروسافت به مدت چهار روز برگزار شد.»

به گفته‌ی او این دور از مسابقات با موفقیت و کسب هشت مدال شامل ۲ طلا، ۳نقره و ۳برنز دانش‌آموزان ایرانی همراه بود.

سرپرست تیم‌های علمی دانش آموزان ایرانی گفت:

  • ۲ مدال طلای ایران از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا را تیم‌های متشکل از امیرعلی دادخواه و محمدحسین بهرامی در رشته الکترونیک و امیرحسین منافی در رشته علم مواد کسب کردند.
  • تیم متشکل از آرشان حاج‌مالی و آرین عسگری در رشته رباتیک، تیم متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان در رشته الکترونیک و تیم یک نفره پرهام عرب‌زاده در رشته زیست‌فناوری، ۳ مدال نقره ایران را از این مسابقات کسب کردند.
  • تیم ۵ نفره متشکل از آرتین رادمتین، آران صوفی‌زاده، باران بهمن، باران درخشنده و نیکی ابطحی از مجتمع آموزشی واله در رشته حفاظت محیط زیست، تیم متشکل از مهراد فریدی و ایلیا حاجی در رشته مکاترونیک و تیم ۲ نفره متشکل از امیرمحمد کاظمیان و آرمین توحید اصل در رشته الکترونیک موفق به دریافت سه مدال برنز شدند.

به گزارش دبیرخانه جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا، این دوره از مسابقات جهانی علوم و اختراعات آمریکا با حضور بیش از هزار نفر از ۳۴ کشور جهان در ۱۲ رشته و به میزبانی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ