هلال احمر ایران محور امدادرسانی در منطقه

اقتصاد ایران: رییس هلال احمر ایران با اشاره به اینکه اهداف مشترکی وجود دارد و می‌توان به یکدیگر کمک کرد گفت: هلال احمر می‌تواند تولیدات خود را در اختیار سایر جمعیت‌ها قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز رئیس دفتر جدید فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور در ساختمان صلح با دکتر کولیوند دیدار کرد.

در این دیدار دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به ظرفیت‌های امدادی، درمانی و تولیدی هلال احمر ایران گفت: ظرفیت جوانان و داوطلبان هلال احمر جمهوری اسلامی نقطه قوت ایران است و می‌توان با اتکا به این توانمندی به نتایج خوبی دست یافت. حاصل این ظرفیت را می‌توان در خانه‌های هلال و تیم‌های سحر جمعیت هلال احمر مشاهده کرد.

وی افزود: جذب کمک‌های بین‌المللی، همکاری و هم‌افزایی میان هلال احمر ایران و فدراسیون اصلی ضروری است زیرا اهداف مشترکی وجود دارد و در مسیر این اهداف می‌توان به یکدیگر کمک کرد.

کولیوند ادامه داد: هلال احمر ایران توانمندی‌هایی همچون اعمال تخصصی در حوزه توانبخشی دارد که می‌تواند از طریق فدراسیون به شکل بین‌المللی عملیاتی شود. علاوه بر این هلال احمر می‌تواند تولیدات خود را در اختیار سایر جمعیت‌ها قرار دهد و در حوزه تربیت مربی امداد و نجات نقشی فعال‌تری ایفا کند. زیرا تجربیات ۱۰۰ ساله هلال احمر در این عرصه منتج به دستاوردهای ملموسی شده است.

کولیوند تاکید کرد: پرهیز از اقدامات سیاسی، اولویت مهم فعالیت‌های هلال احمر است و در مقابل نیز انتظار داریم تا نگاه سیاسی به فعالیت‌های بشردوستانه از جانب طرف‌های بین‌المللی وجود نداشته باشد. در همین راستا در تمامی موضوعات و نیازهای بین کمک می‌کنیم و هم انتظار کمک داریم.

رئیس هلال احمر ایران در قسمت دیگری از جلسه با فیصل محبوب، خاطرنشان کرد: در آئین و فرهنگ ما کمک به مستضعفان و نیازمندان، توصیه شده و این یکی از اهداف هلال احمر ایران است و در این زمینه می‌توانیم همکاری داشته باشیم. این گوشه‌ای از فعالیت‌های جمعیت است و هلال احمر در راستای مأموریت خود برای حفظ جان انسان‌ها در تلاش است تا در جاده‌ها و در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امدادی تأسیس و یک مرکز امدادی در هر محله داشته باشد تا یک پوشش سراسری در کشور حادثه خیز ایران ایجاد کند.

وی افزود: ایران کشوری پرجمعیت و پرمخاطره است و نیاز به تجهیزات ویژه‌ای دارد. به همین علت هلال احمر ایران تنها جمعیتی است که بیش از ۲۰ بالگرد را در مأموریت‌ها به کار می‌گیرد و دقیقاً این بالگردها در مخاطرات به ما کمک می‌کنند تا حضوری مؤثرتر داشته باشیم.

کولیوند با اشاره به امدادرسانی هلال احمر ایران در زلزله افغانستان، ترکیه، سوریه و سیل پاکستان و لیبی، ظرفیت کمک رسانی بین‌المللی ایران را تشریح کرد و گفت: مدیریت مراسم اربعین در تابستان امسال با بکارگیری ۸ هزار نیرو نمونه‌ای از توانمندی هلال احمر است که میزان تلفات را به شدت کاهش می‌دهد.

وی افزود: بازپیوند خانواده‌ها، درمان و کمک به مردم از جمله اهداف فدراسیون است که هلال احمر در مراسم اربعین اجرا کرد و جان‌های زیادی را در این مسیر نجات داد.

توجه ویژه فدراسیون به توانمندی هلال‌احمر ایران

در ادامه این جلسه، فیصل محبوب، رئیس دفتر نمایندگی فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ایران گفت: تلاش می‌کنم از تجارب گذشته در راستای افزایش همکاری‌ها بهره بگیریم. هلال احمر ایران در فدراسیون به شکل ویژه‌ای مورد توجه است و همواره فعالیت‌های شبانه روزی هلال احمر ایران به عنوان یک الگو مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: کمک به نیازمندان یکی‌از اهداف بشردوستانه فدراسیون است و در این زمینه فعالیت مشترکی می‌تواند شکل گیرد. فدراسیون رابط جامعه بین‌المللی و هلال احمر است و تلاش می‌کنیم تا از این طریق کمک‌ها به مسائل و حوادث ایران را افزایش دهیم. بی شک وظیفه اصلی ما تسهیلگری است و در این مسیر گام بر می‌داریم.

محبوب توضیح داد: توانمندی‌های هلال احمر ایران شناخته شده است و بر این اساس می‌توان فعالیت‌های توسعه محور را در دستور کار قرار داد. از ایران انتظار داریم تا در فراتر از مرزها به کمک حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی آید و به عنوان محور امدادرسانی در منطقه فعال باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی در چهارچوب استراتژی فدراسیون در این رابطه می‌تواند کمک کننده باشد تا حمایت‌های فنی فدراسیون از هلال احمر ایران افزایش یابد.

محبوب ادامه داد: ایران کشوری حادثه خیز است و پیش بینی و پیشگیری از حوادث باید با توسعه همکاری‌های مشترک، افزایش یابد. کاهش آلام بشری هدف مشترک همه جمعیت‌های ملی است و در این مسیر باید به یکدیگر کمک کنیم.

همچنین در این جلسه راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر با تشریح گزارش همکاری هلال احمر ایران و فدراسیون در سنوات گذشته، گفت: جمعیت هلال احمر ایران از ظرفیت قابل توجهی در حوزه داوطلبان، جوانان، امداد و نجات و درمان برخوردار است که می‌توان در مراکز درمانی خارج از کشور هلال احمر در ۱۴ کشور مشاهده کرد. ما مشتاق به ارائه تجربیات خود در این زمینه و همکاری با نهادهای بین‌المللی برای توسعه خدمات بشردوستانه هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ