کلنگ زنی و افتتاح طرح‌های عمرانی در ملایر

اقتصاد ایران: همدان_همزمان با پنجمین روز از هفته دولت چندین طرح و پروژه در ملایر کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پنجمین روز از هفته دولت چندین طرح و پروژه در ملایر افتتاح شد، این طرح‌ها شامل افتتاح پروژه‌های برق، راهداری و بنیاد مسکن بود.

افتتاح پنج پنل خورشیدی در روستای ینگی کندو یک پنل خورشیدی در شهرک شوشاب از طرح‌های افتتاحی هفته دولت در ملایر بود.

رضا شیر دره در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ۲۸ پروژه حوزه برق شهرستان ملایر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود اظهار کرد: از این تعداد عملیات اجرایی هفت پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال شروع و ۲۱ پروژه با اعتباری بیش از یک‌هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیر توزیع برق ملایر با اشاره به افتتاح پنج پنل خورشیدی در روستای ینگی کند ملایر افزود: پنج پروژه پنل خورشیدی مقیاس کوچک روی پشت‌بام خانه‌های روستای ینگی‌کند با ظرفیت پنج کیلووات نصب شده است.

وی بیان کرد: همچنین یک پنل ۱۰۰ کیلوواتی روی سقف سوله‌های واحد تولیدی کاغذسازی در شهرک صنعتی نوشیجان نصب شده که پنل نصب شده روی سقف سوله‌ها در استان همدان کم‌نظیر است و برای اولین بار در شهرستان ملایر اجرا می‌شود.

شیر دره با اشاره به اینکه این پنل خورشیدی در فضایی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع نصب شده و می‌تواند ۹۰ درصد برق این واحد تولیدی را تأمین کند تصریح کرد: در مجموع برای این پنل‌های خورشیدی سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر توزیع برق ملایر تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال ۵۷ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با اعتبار ۱۸۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال ایجاد می‌شود که توان تولید ۶۳۵ کیلووات برق از انرژی خورشیدی را دارد.

افتتاح و کلنگ زنی، ۱۵ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ملایر با ۲ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های هفته دولت در ملایر بود.

این طرح‌ها با هدف ارتقای ایمنی و افزایش کیفیت رویه آسفالتی راه‌ها انجام شده که از این تعداد هشت پروژه شامل روکش راه روستایی، بهسازی و تعریف راه روستایی، روکش راه‌های شریانی، احداث سیستم روشنایی و خط‌کشی راه‌ها و مرمت ابنیه فنی است.

هفت پروژه دیگر نیز که عملیات اجرایی آن شروع شد شامل عملیات روکش راه‌های شریانی و ایمن‌سازی تقاطع حسین‌آباد شاملو، اصلاح پیچ سالوک و اجرای آسفالت حفاظتی در محورهای شریانی بود.

کلنگ‌زنی اولین مجتمع مسکونی کارگاهی (مسکن معیشت محور) روستای کرتیل‌آباد، از دیگر طرح‌های هفته دولت در ملایر بود.

این پروژه علاوه بر حل مشکل مسکن، برای جوانان روستا اشتغال ایجاد می‌کند، ارزش اولیه اراضی تملکی ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که امسال تملک شده و فضای مسکونی کارگاهی در قالب ۱۶۴ قطعه هر کدام به مساحت ۲۵۰ متر مربع است.

افتتاح و بهره‌برداری فاز دوم بهسازی معابر روستای کرتیل آباد با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز در ملایر بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ