پورشه: پانامرای برقی جایگزین نسخه بنزینی نمی‌شود

اقتصاد ایران: پورشه پانامرای برقی را در کنار مدل‌های بنزینی و هیبریدی این خودرو، تولید خواهد کرد.

بنابر گزارش Auto Car، پورشه می‌گوید نسخه‌ای تمام‌الکتریکی از مدل پانامرا را عرضه خواهد کرد. این خودرو قرار است در کنار مدل‌های بنزینی فعلی به بازار عرضه شود و به رقابت با مرسدس EQS بپردازد.

پانامرا الکتریکی روی پلتفرم SSP Sport ساخته خواهد شد که یک پلتفرم مکانیکی‌‌الکترونیکی با نرم‌افزار پیشرفته است. این پلتفرم به پورشه اجازه می‌دهد تا خودروهایی با عملکرد بالا و فناوری‌های پیشرفته تولید کند.

طراحی پانامرا برقی مشابه مدل‌های بنزینی و هیبریدی فعلی خواهد بود، اما ممکن است در قسمت جلو و عقب خودرو، شاهد برخی تغییراتی ظاهری نسبت‌ به مدل‌های مذکور باشیم.

پورشه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، حدود ۸۰ درصد از فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد و پانامرا الکتریکی، یکی از مدل‌های کلیدی این برنامه خواهد بود. پورشه همچنین تأکید کرده است که مدل‌های بنزینی پانامرا همچنان در کنار نسخه‌ی الکتریکی به فروش خواهند رسید. استراتژی مذکور به پورشه اجازه می‌دهد تا نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کند و در‌عین‌حال به سمت آینده‌ای پایدارتر حرکت کند.

بنابر گفته‌ی مایکل اشتاینر، رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی پورشه، این خودرو به‌عنوان یک گرند تورر لوکس طراحی شده است و می‌تواند مسافت‌های طولانی را با راحتی و کارایی بالا طی کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی پانامرا الکتریکی، استفاده از فناوری‌های پیشرفته در سیستم‌های رانندگی و ایمنی است. این خودرو مجهز به سیستم‌های خودران پیشرفته، سیستم‌های کمکی راننده و امکانات ارتباطی مدرن خواهد بود که تجربه‌ی رانندگی را بهبود می‌بخشد.

مقالات مرتبط
  • سدان هیبریدی پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid پیست نوربرگ‌رینگ را فتح کرد [تماشا کنید]
  • این قدرتمندترین مدل پورشه پانامرا در تاریخ است

اشتاینر همچنین معتقد است که سوخت‌های مصنوعی می‌توانند در کنار برق و بنزین، در طول این انتقال تدریجی از موتورهای احتراق داخلی به خودروهای برقی کمک‌کننده باشند و بدین‌منظور از دو سال پیش تا کنون، در کارخانه‌ای در شیلی سوخت مصنوعی تولید می‌کند که در بعضی از بازارها، می‌توان از آن در خودرو ساخت پورشه استفاده کرد.

با توجه‌ به اینکه بازار خودروهای الکتریکی به‌سرعت در حال رشد است، پورشه با معرفی پانامرا الکتریکی قصد دارد جایگاه خود را در این بازار تقویت کند و به یکی از پیشروان صنعت خودروهای الکتریکی تبدیل شود. به‌گفته‌ی پورشه، خودرو مذکور نه‌تنها از نظر عملکرد و فناوری، بلکه از نظر طراحی و راحتی نیز یکی از بهترین‌ها خواهد بود؛ البته پورشه توسعه‌ی موتورهای احتراقی را رها نخواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ