دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با وزیر خارجه چین

اقتصاد ایران: به دعوت ویزر امور خارجه چین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه برای بازدید سه روزه از چین و انجام دور جدید مذاکرات راهبردی چین و آمریکا وارد پکن شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از ظهر امروز در پکن با عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر مرکزی امور خارجه چین، دیدار کرد.

وانگ یی اظهار داشت: از حضور آقای جیک سالیوان در چین و آغاز گفتگوهای راهبردی میان چین و آمریکا برای اولین بار در چین استقبال می‌کنیم. روابط بین چین و آمریکا اهمیت و تاثیر زیادی برای دو کشور و هم  بر جهان دارد. در سال‌های اخیر، روابط بین دو کشور با چالش‌های زیادی روبرو شده است. با هدایت راهبردی رؤسای جمهور شی جین‌پینگ و جو بایدن، دو کشور به بالی بازگشته و در مسیر سان‌فرانسیسکو گام برداشته‌اند.

وی تأکید کرد: تجربیات گذشته باید مورد بررسی قرار گیرد و از آن درس‌هایی گرفته شود. همچنین، لازم است که دو کشور به سمت احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و همکاری سودمند برای هر دو طرف حرکت کنند.

وانگ یی اضافه کرد: اجرای توافقات حاصل از دیدار رؤسای جمهور چین و آمریکا در سان‌فرانسیسکو مسئولیت مشترک هر دو  طرف است و این امر هدف اصلی این دور از گفتگوهای استراتژیک محسوب می‌شود. وی امیدوار است که طرفین در طی دو روز آینده به طور عمیق در این زمینه ها گفتگو کنند و به طور مؤثر روابط چین و آمریکا را به سمت تحقق چشم‌انداز سان‌فرانسیسکو هدایت کنند و به یک توسعه پایدار، سالم و باثبات دست یابند.

جیک سالیوان نیز ضمن تشکر از ترتیبات دقیق و برنامه‌ریزی شده طرف چینی بیان کرد:  رئیس‌جمهور بایدن متعهد به مدیریت مسئولانه روابط بین چین و آمریکا است، به‌گونه‌ای که رقابت بین دو کشور به درگیری تبدیل نشود و در زمینه‌هایی که منافع مشترک وجود دارد، همکاری انجام گیرد.

سالیوان همچنین ابراز امیدواری کرد که این دور گفتگوها به نتیجه‌های  مؤثر در طیف گسترده‌ای از موضوعات منجر شود و توافقات رؤسای جمهور دو کشور به خوبی اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ