۱.۹ میلیون تُن نهاده های دامی از بنادر مازندران ترخیص شد

اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۶۰ هزار تن نهاده های دامی از بنادر سه گانه استان ترخیص شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه آقاپور کاظمی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های هفته دولت از رشد ۵۱ درصدی ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر سه گانه استان مازندران خبر داد و افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱ میلیون ۹۶۰ هزار تن از بنادر سه گانه استان ترخیص گردید.

وی گفت: با توجه به اینکه ساماندهی و نظارت کیفی و بهداشتی برای تولید خوراک دام، طیور و صدور مجوز ترخیص محموله‌های وارداتی نهاده‌های دامی جهت مصرف در مراکز پرورش و صدور مجوز برای ترانزیت فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های دامی از وظایف مهم سازمان دامپزشکی است با نظارت شبانه روزی ادارات دامپزشکی شهرستان‌های بهشهر، فریدونکنار و نوشهر هزار و یک مجوز جهت ترخیص این نهاده‌ها صادر گردید که حاصل آن یک میلیون ۹۶۰ هزار تن نهاده از ابتدای سال تا کنون از بنادر سه گانه استان ترخیص گردید.

وی همچنین از ادامه فرآیند نظارت تا زمان ترخیص کامل نهاده‌ها در انبارهای بنادر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۵۲ مجوز واردات نهاده‌های دامی مانند جودامی، ذرت دامی، کنجاله پنبه دانه، تفاله نشاسته، کنجاله سویا، کنجاله آفتاب گردان به میزان ۳ میلیون ۲ هزار ۸۰۰ تن صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران تصریح کرد: در صورتی که محموله‌های پس از تخلیه از کشتی‌ها به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند همکاران مستقر با نظارت و آزمایش‌های دوره‌ای ۴۵ روزه این نهاده‌ها را در حجم‌های مختلف بررسی می‌کنند و در صورتی که این آزمایش‌ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده‌ها رخ دهد از ترخیص جلوگیری خواهد شد و جهت طی کردن روندهای قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع خواهد شد.

آقاپور کاظمی به اهمیت توجه ویژه به سلامت بهداشتی محموله‌های وارداتی به خصوص نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه نظارت‌های لازم این قبیل محموله‌ها صورت نگیرد و وارد صنعت خوراک دام شوند به دلیل قارچ و سم‌های آفلاتوکسین که در آن وجود دارد می‌تواند بهداشت و فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت قرمز و شیر و … تحت تأثیر قرار دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ