تراشه اختصاصی شیائومی برای گوشی‌های هوشمند، ظاهراً عملکردی هم‌سطح پرچم‌داران ۲۰۲۲ دارد

اقتصاد ایران: به‌نظر می‌رسد شیائومی در حال توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند است.

درحال‌حاضر فقط اپل، سامسونگ و هواوی توانایی تولید پردازنده‌های کاملاً اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند خود را دارند. البته گوگل نیز با همکاری سامسونگ سیستم-روی-چیپ‌های نیمه‌سفارشی تنسور را ارائه می‌دهد. قبلاً شنیده بودیم که شیائومی احتمالاً با تراشه‌ی جدیدی برای گوشی‌های هوشمند به جمع این شرکت‌ها بپیوندد و اکنون جزئیات جالبی در این مورد فاش شده است.

طبق ادعای افشاگر نام‌آشنا یوگش برار، تراشه‌ی شیائومی برای گوشی‌های هوشمند بر پایه‌ی فرایند ۴ نانومتری نسل دوم TSMC (N4P) ساخته می‌شود و عملکردی مشابه با اسنپدراگون ۸ نسل یک سال ۲۰۲۲ دارد. این یعنی پردازنده‌ی مورد اشاره از نظر قدرت پردازشی، فاصله‌ی زیادی با تراشه‌های پرچمدار کنونی و حتی نسل بعدی آن‌ها دارد.

گفته می‌شود مودم 5G تراشه‌ی شیائومی را شرکت چینی Unisoc تأمین می‌کند و این پردازنده در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد. باید اشاره کنیم ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک نیز در ژانویه (تیر و مرداد) به پروژه‌ی تراشه سفارشی شیائومی اشاره کرده بود.

شیائومی در سال ۲۰۱۷ تراشه‌ی Surge S1 را برای گوشی Mi 5C عرضه کرد. گفته می‌شود این شرکت روی نسل بعدی تراشه‌ی مذکور نیز کار می‌کرد؛ اما قبل‌ از معرفی رسمی، تلاش‌های خود در حوزه‌ی تراشه‌های اختصاصی را کنار گذاشت. از آن زمان، شیائومی به توسعه‌ی سیستم-روی-چیپ‌های کوچک‌تر متمرکز بر مدیریت انرژی و باتری، شارژ و تصویربرداری روی آورده است که در برخی گوشی‌هایش استفاده می‌شوند.

مقالات مرتبط:
  • پا جای پای اپل؛ شیائومی سراغ پردازنده اختصاصی می‌رود
  • شیائومی مدعی توسعه پردازنده ۴ نانومتری شد

می‌توان ادعا کرد اکنون بهترین زمان برای عرضه‌ی تراشه‌ی اختصاصی شیائومی به‌حساب می‌آید. روابط پرتنش میان چین و ایالات‌متحده به اعمال تحریم‌هایی علیه شرکت‌های فناوری چینی منجر شده است. بنابراین، داشتن انباری از تراشه‌های داخلی می‌تواند به شیائومی کمک کند در صورت قطع‌شدن ارتباطش با تأمین‌کنندگانی مانند کوالکام و مدیاتک، همچنان به فعالیت خود ادامه دهد. در واقع، ایالات‌ متحده در سال ۲۰۲۱ برای مدت کوتاهی سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در شیائومی را ممنوع کرد، اما این شرکت در نبرد حقوقی موفق به لغو حکم مذکور شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ