بخشی از مطالبات پرستاران یزد از منابع داخلی پرداخت می‌شود

اقتصاد ایران: یزد- رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با توجه به مطالبات پرستاران و طی برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شد بخشی از مطالبات از طریق تامین منابع داخلی و در اختیار این دانشگاه تامین و پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی هاشمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون این دانشگاه ۱۱۸ پروژه عمرانی فعال دارد که طی یک سال گذشته حدود ۳۵ طرح در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی، پژوهشی و درمانی افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط هر ۱۰ روز شاهد افتتاح یک طرح بوده‌ایم ادامه داد: پروژه‌های یاد شده حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از برگزاری آزمون استخدامی با حضور ۹۰۶ نفر خبر داد و بیان کرد: ۳۴۸ تخت درمانی به ناوگان درمانی اضافه شد و در این زمینه آمادگی کامل وجود دارد.

وی، انجام اولین عمل تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز (تاوی) در بیمارستان‌های افشار و شهید صدوقی یزد برای نخستین بار، افتتاح دستگاه توموتراپی و کلینیک ویژه مرکز پرتودرمانی شهید رمضانزاده، افتتاح بخش سی تی آنژیوگرافی بیمارستان شهید صدوقی و بهره برداری مرکز ناباوری سطح دو در ابرکوه، انجام کد ۲۴۷ برای بیماران قلبی و رتبه برتر کشوری در این زمینه و انجام آنژیوگرافی عروق مغز را از دیگر اقدامات برشمرد.

هاشمی با اشاره به افزایش بیماران بستری و جراحی‌ها گفت: به عنوان مثال تعداد جراحی‌های قلب چهار برابر افزایش داشته است. در زمینه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال همزمان با سراسر کشور در این استان نیز انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه اظهار کرد: سه دانشکده میبد، ابرکوه و اردکان به دانشگاه علوم پزشکی ارتقا پیدا کردند و مجوز دانشکده پرستاری برای مهریز کسب شد و قرار است توسط خیر ساخته شود.

وی ادامه داد: چهار هنرستان بهیاری افتتاح شده بود که امسال نیز دو مرکز در مهریز و بهاباد اضافه شد. همچنین ۴۶ عضو هیئت علمی جدید جذب و رشته‌های بهداشت باروری و فناوری اطلاعات سلامت در مقطع دکتری به مقاطع آموزشی اضافه شد.

نجات ۲۰۰ نوزاد از خطر سقط جنین

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۱ مرکز نفس با هدف نجات فرزندان سقط در سطح استان افتتاح شده است گفت: در همین راستا بیش از ۲۰۰ نوزاد از سقط نجات یافتند.

وی با اشاره به پویش غربالگری فشار خون و دیابت در استان بیان کرد: بیش از ۶۲۵ هزار نفر در این پویش شرکت کردند که ۵۵۰۰ نفر بیمار دیابتی و ۱۳۶۴۱ نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، حمایت تغذیه‌ای از ۷۴۳ مادر باردار نیازمند و ۱۶۹۰ کودک زیر پنج سال را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تحقیقات و فناوری، از دریافت تاییدیه پارک علم و فناوری سلامت و افزایش ۶۰ درصدی ثبت اختراع و ژن خبر داد و به ایجاد ۹ شرکت فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه اشاره و رشد ۱۰ برابری و تولید ۶۵ محصول سلامت محور شرکت‌های دانش بنیان تحت پوشش دانشگاه را از دیگر دستاوردهای این بخش دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به دستاوردهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی، به افزایش ۱۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵، ایجاد پایگاه موتوری در بافت تاریخی، دستگاه برتر در خدمات سفر نوروی و مراسم اربعین و … اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۷۶ نفر از خیرین سلامت جذب شدند گفت: در همین راستا کمک ۵۶۵ میلیاردتومانی خیرین به امر ارتقای بهداشت و درمان استان رقم خورد.

چالش‌های حوزه سلامت

هاشمی با اشاره به چالش‌ها و مشکلات این حوزه گفت: مشکلی که در حوزه ارتقای سلامت وجود دارد می‌توان به تأمین منابع اشاره کرد به نحوی که تعداد زیادی پروژه عمرانی در حال ساخت داریم که با توجه به افزایش تورم و هزینه‌ها در تأمین هزینه برای تکمیل پروژه‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تأمین اعتبار برای تهیه تجهیزات بیمارستانی و دارو و مشکلات بیمارستان‌ها در مضیقه هستیم چرا که میزان افزایش تعرفه نسبت به میزان افزایش تورم کمتر بوده و لذا در حوزه تجهیزات پزشکی و ارائه خدمات با مشکل مواجه هستیم.

هاشمی با اشاره به اینکه پرداخت مزایا و کارانه برعهده دانشگاه و طبق درآمدها است گفت: در پرداخت مزایا از زمان مدنظر و مورد توجه همکاران عقب هستیم، هر چند از سایر دانشگاه‌های کشور با فاصله مناسب‌تری پرداخت‌ها را انجام داده‌ایم.

وی بیان کرد: بعضی مشکلات شامل تأمین نیروی انسانی مثل کمبود پرستار، کشوری بوده اما تلاش شده با روش‌هایی از جمله مجوز دانشکده پرستاری برای مهریز و افزایش ظرفیت دانشکده پرستاری یزد و میبد سعی در حل این مشکل داریم و همچنین با برگزاری آزمون استخدامی تعداد زیادی نیرو جذب خواهد شد و امیدواریم بتوانیم تا حدودی در این زمینه مشکل حل شود.

برای رفع مطالبات پرستاران تلاش می‌کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در زمینه مطالبات پرستاران استان گفت: مطالبات پرستاری در سطح کشور وجود دارد و یزد هم مستثنی نبوده و برخی درخواست‌ها مرتبط با استان و برای رفع آن اقداماتی در دستور کار است و برخی در محدوده وزارت و تصویب قوانین در مجلس است.

وی، نحوه محاسبه اضافه کاری، ضریب سختی کار و مالیات را از دیگر مطالبات پرستاران دانست و افزود: در زمینه مالیات و ضریب سختی شغل باید در سطح کشور بررسی شود و در زمینه اضافه کار پرستاران مقرر شد به صورت استانی اقدامی انجام و در همین راستا از محل منابع دانشگاه مبلغی به عنوان اضافه کار پرداخت شود تا قانون اصلاح اضافه کار در کشور به اجرا برسد.

هاشمی با اشاره به اینکه تأخیر در پرداخت مزایا و تعرفه پرستاری از دیگر درخواست‌های این قشر بود گفت: دانشگاه باید خود درآمد کسب و وابستگی شدید به بیمه‌ها دارد که با تأخیر شش ماهه پرداختی دارند البته این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور در این زمینه وضعیت خوبی دارد. امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقداماتی انجام داده و مشکلات این قشر کاهش یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ