واکنش پکن به اقدامات ضدچینی کانادا

اقتصاد ایران: دولت کانادا اعلام کرد که بر واردات خودروهای الکتریکی و محصولات فولاد و آلومینیوم از چین تعرفه اضافی اعمال خواهد کرد، این اقدام واکنش مقامات وزارت خارجه و وزارت بازرگانی چین را در پی داشت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی وزارت بازرگانی چین در واکنش به اقدام حمایت گرایانه کانادا  اظهار داشت: کانادا با نادیده گرفتن واقعیت‌ها و قوانین سازمان تجارت جهانی و بی‌توجهی به مذاکرات مکرر و هشدارهای چین، این تصمیم را به‌طور یکجانبه اتخاذ کرده است. چین به‌شدت از این اقدام ناراضی است و آن را قویاً محکوم می‌کند.

وی افزود: کانادا ادعا می‌کند که از تجارت آزاد و نظام تجارت چندجانبه مبتنی بر قوانین سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند، اما در عمل با نقض آشکار این قوانین و با پیروی کورکورانه از برخی کشورها، اقدام به اعمال تعرفه‌های یکجانبه کرده است که نمونه‌ای از حمایت‌گرایی تجاری است.

سخنگوی وزارت بازرگانی چین تأکید کرد: این اقدام کانادا، زنجیره تأمین و تولید جهانی را دچار اختلال خواهد کرد، سیستم اقتصادی و تجاری جهانی را به‌شدت تضعیف می‌کند، و به روابط تجاری بین چین و کانادا آسیب جدی می‌رساند. این تصمیم به منافع شرکت‌های دو کشور لطمه زده و بر رفاه مصرف‌کنندگان کانادایی تأثیر منفی خواهد گذاشت. همچنین، تلاش‌های کانادا برای انتقال به اقتصاد سبز و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی جهانی را نیز تضعیف می‌کند.

وی در پایان افزود: چین از کانادا می‌خواهد فوراً این اقدام اشتباه را اصلاح کند. چین تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از حقوق مشروع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

روز گذشته  دولت کانادا اعلام کرد که بر واردات خودروهای الکتریکی و محصولات فولاد و آلومینیوم از چین تعرفه 100 درصدی اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ