متوسط فرسایش خاک در کشور فراتر از نرم جهانی است

اقتصاد ایران: اراک- سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: متوسط فرسایش خاک در کشور برابر با ۱۵ تن در هر هکتار و فراتر از نرم جهانی است.

به گزارش مهر، حسن وحید ظهر سه شنبه در آئین افتتاح یک طرح آبخیزداری در روستای کله جوب شهرستان شازند با اشاره به چالش فرسایش خاک و سیلاب در کشور، بیان کرد: راهکار مدیریت این دو معضل در کشور، احیای پوشش گیاهی با مدل‌های مختلف است.

وی افزود: همچنین یکی از مهمترین مباحث در مدیریت سیلاب و کاهش فرسایش خاک، اجرای طرح‌های آبخیزداری است که در قالب پروژه‌های، مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی اجرایی می‌شود و خوشبختانه در استان مرکزی و در پروژه جنگل کاری چپقلی تمامی این مدل‌ها در حال اجراست و گونه‌های اقتصادی در حال کشت است.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: متوسط فرسایش خاک در کشور بیش از نرم جهانی و برابر با ۱۵ تن در هر هکتار است همچنین بسیاری از عرصه‌ها نیز همچنان درگیر معضل سیلاب هستند.

وحید تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در این منطقه، همچنان امکان توسعه این حوزه وجود دارد که به طور حتم با توجه به نکات فنی این مهم دنبال می‌شود و مدیریت این عرصه‌ها در کنار بهره برداران نیز مدنظر خواهد بود.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: یکی از طرح‌های اقتصادی که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان منابع طبیعی در حال اجرا است، ساخت بند خاکی، احداث باغات، در اراضی شیبدار با مشارکت مردم است.

وحید افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبخیزداری روستای کله جوب شازند در سال جاری تخصیص داده شد همچنین قرار داد ۲ هزار هکتاری در سامانه عرفی در قالب طرح چند منظوره به مدت ۲۰ تا ۳۰ سال به مردم این روستا واگذار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ