توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت کاهش ثبت سفارش کتب درسی

اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش در خصوص علل کاهش ثبت سفارش کتب درسی توسط دانش آموزان پایه دهمی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چند روز قبل بود که محمودعلوی تبار با حضور در یک برنامه رادیویی گفت: در پایه‌های ورودی دهم تحصیلی با کاهش ثبت نام مواجه هستیم. از والدین و دانش آموزان تقاضا داریم که در بازه زمانی مشخص شده حتماً نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند، در پایه دهم رشته نظری، فنی حرفه‌ای و کار و دانش این آمار به شدت پایین است امیدواریم در بازه زمانی پیش رو ثبت سفارش حتماً انجام شود تا در زمان توزیع، کتاب‌ها به موقع در مدرسه به دانش‌آموزان تحویل داده شود.

آمار پایین ثبت سفارش کتب درسی موجب واکنش وزیر آموزش و پرورش شد.

علیرضا کاظمی درباره علت پایین آمار ثبت سفارشات کتاب‌های درسی توسط دهمی‌ها گفت: دلیل این امر آن است که معلوم نیست هنرستانی‌ها چه رشته‌هایی را انتخاب می‌کنند و وارد چه رشته‌هایی می‌شوند چراکه این کار با تأخیر صورت می‌گیرد و همچنین بحث امتحانات شهریور و هدایت تحصیلی نیز در این امر مؤثر است.

وی با بیان اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کتاب درسی نمی‌ماند افزود: ۸۵ درصد کتاب‌ها هم ثبت سفارش شده هم توزیع شده و با تقسیم کاری که انجام شده این آمار تا اول مهر به صد درصد می‌رسد و مشکل کمبود کتاب وجود ندارد.

تعداد کتاب‌ها امسال یک میلیون جلد بیشتر از سال گذشته است

همچنین محمد علوی‌تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اینکه کتاب‌ها و محتواها امسال به صورت واضح‌تر برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی قابل دسترسی باشد به صورت رنگی چاپ می‌شود و کتاب‌هایی که تصویر محور نیستند و متن محورند به صورت کتاب‌های وزیری چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌ها امسال یک میلیون جلد بیشتر از سال گذشته است افزود: تعداد عناوین به ۹۶۱ عنوان کاهش یافته و علت آن توقف برخی رشته‌های کار و دانش است.

همچنین احمد رضا امینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع کتاب‌های درسی نیز با بیان اینکه بهتر است دانش‌آموزان تا دهم شهریور ثبت نام و سفارش خود را انجام دهند گفت: سامانه تا ۳۱ شهریور فعال است.

وی با بیان اینکه برخی دانش آموزان هنوز کتاب‌ها را ثبت سفارش نکرده‌اند افزود: پایه دهم نظری ۳۴ درصد، فنی حرفه‌ای پایه دهم ۱۸ درصد و پایه دهم کار دانش ۱۱ درصد سفارش دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ