مالیات سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها از ۱۰ به ۸.۵ درصد کاهش یافت

اقتصاد ایران: مالیات بر درآمد سوپرمارکت‌ها، فروشندگان مواد پروتئینی و خرده‌فروشی‌ها از ۱۰ به ۸.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق اصناف تهران، شاهرخ شریفی رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی تهران اظهار کرد: با افزایش نرخ مالیات صنف سوپر مارکت‌ها و مواد پروتئینی و همچنین برخی صنوف دیگر، این موضوع در کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعالیت، نرخ سود و هزینه‌هایی که واحدهای صنفی متحمل می‌شوند، کمیسیون پیگیری موضوع از سازمان امور مالیاتی جهت کاهش ضریب مالیاتی را مصوب کرد.

شریفی با اشاره به اینکه اصناف هیچ زمان نسبت به پرداخت مالیات و حقوق و عوارض که قانون تعیین کرده مقاومت نداشته‌اند، تصریح کرد: پایبندی و التزام اصناف به قانون قابل توجه است و بی‌شک می‌توان مدعی شد اصناف در گروه اقشار اقتصادی هستند که کمترین فرار مالیاتی را دارند.

وی گفت: اما در خصوص تعیین مالیات بر درآمد ۱۰ درصد برای صنف سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی، اعتقاد داریم که باید میان مالیات، درآمد و سود بنگاه صنفی تناسب و تعادل حاکم باشد.

رئیس اتحادیه صنف سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی تهران با اشاره به اینکه با بررسی نرخ سود اقلام سوپرمارکتی و هزینه‌های این صنف، تعیین مالیات ۱۰ درصد بار سنگینی بر اعضای این صنف تحمیل می‌کرد، توضیح داد: با جمع بندی موضوع در اتحادیه، درخواست خود را در کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران مطرح و پس از تصویب در کمیسیون موضوع از سازمان امور مالیاتی تهران پیگیری شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مذاکرات انجام شده و مستندات ارائه شده از سوی کارشناسان سازمان امور مالیاتی پذیرفته و مالیات بر درآمد صنف سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی، خرده فروشی‌ها و برخی صنوف دیگر به ۸ و نیم درصد کاهش یافت.

شریفی تاکید کرد: موافقیت با کاهش مالیات برخی صنوف از ۱۰ به ۸ و نیم درصد مشمول تمامی فعالان صنفی کشور در این رسته‌ها می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ