لاکهید مارتین جنگنده‌های اف۱۶ ارسالی برای اوکراین را تعمیر می‌کند

اقتصاد ایران: یکی از مقامات شرکت تولید سلاح «لاکهید مارتین» آمریکا گفت که این شرکت در صورت تایید واشنگتن، جنگنده‌های اف-۱۶ ارسالی به اوکراین را تعمیر خواهد کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، فرانک جان، مدیر ارشد عملیاتی شرکت تولید سلاح لاکهید مارتین آمریکا می‌گوید که در صورت تایید واشنگتن، جنگنده‌هایی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار داده‌اند را در مرکز خدمات این شرکت واقع در لهستان، تعمیر خواهد کرد.

جان دراین‌باره گفت: هدف تاسیس آن مرکز(در لهستان)، ارائه خدمات منطقه‌ای است و اوکراین قطعا در آن منطقه قرار دارد. بنابراین، تمام ماجرا تحت هدایت و نظارت دولت آمریکا انجام خواهد شد ولی ما درباره چگونگی حمایت از اوکراین، از نظر دولت تبعیت می‌کنیم.

گفته می‌شود که لاکهید مارتین به‌دنبال احداث ساختمان تعمیر و نگهداری مشابه لهستان در اوکراین است. همچنین به گفته جان، این شرکت اسلحه‌سازی در نظر دارد تا به جز لهستان، مراکز دیگری را از جمله در کشورهای غرب اروپا و همچنین استرالیا و شرق آسیا احداث کند.

رسانه‌ها در ماه آگوست مدعی شدند که نخستین محموله از ۷۹ فروند جنگنده‌ای که کشورهای غربی به کی‌یف قول داده بودند، ۳۱ جولای به اوکراین تحویل شده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز دریافت این محموله که ۱۰ فروند اف۱۶ را شامل می‌شد، تایید کرد.

آمریکا به همراه متحدانش از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، همواره این کشور را زیر چتر حمایتی خود قرار داده و برای آن سلاح و مهمات تامین کرده‌اند. کرملین همواره درباره این کمک‌ها هشدار داده و تاکید کرده است که این اقدام تغییری در نتیجه نهایی جنگ ایجاد نمی‌کند و تنها به طولانی شدن آن منجر خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ