معجزه این ویتامین در بهبود سرطان

اقتصاد ایران:  یک تجزیه و تحلیل جداگانه از بیماران سرطانی همچنین نشان داد که افرادی که سطوح ویتامین D بالاتری دارند، بیشتر به درمان‌های سرطان مبتنی بر ایمنی پاسخ می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، گروهی از محققان به سرپرستی موسسه فرانسیس کریک لندن طی تحقیقاتی نشان داد که ویتامین D نوعی باکتری روده را تشویق می‌کند که ایمنی در برابر سرطان را بهبود می‌بخشد.

این تیم تحقیقاتی از دانشگاه‌های مختلف کشف کردند که موش هایی که رژیم غذایی غنی از ویتامین D دریافت کرده بودند، مقاومت ایمنی بهتری در برابر سرطان های پیوندی تجربی و همچنین پاسخ های بهبود یافته به درمان ایمونوتراپی داشتند.

سپس، به‌طور شگفت‌انگیزی، این تیم دریافتند که ویتامین D روی سلول‌هایی که روده را می‌پوشانند، عمل می‌کند. یک تجزیه و تحلیل جداگانه از بیماران سرطانی همچنین نشان داد که افرادی که سطوح ویتامین D بالاتری دارند، بیشتر به درمان‌های سرطان مبتنی بر ایمنی پاسخ می‌دهند.

کاتانو ریسوزا رئیس آزمایشگاه ایمونوبیولوژی موسسه کریک، و سرپرست این تحقیقات می‌گوید: «آنچه ما در اینجا نشان داده‌ایم تعجب آور بود – ویتامین D می‌تواند میکروبیوم روده را تنظیم کند تا به نوعی باکتری که به موش‌ها بهتر می‌دهد کمک کند. مصونیت در برابر سرطان این می تواند روزی برای درمان سرطان در انسان مهم باشد، اما ما نمی دانیم چگونه و چرا ویتامین D این تاثیر را دارد.»

اوانجلوس جیامپازولیاس، در انستیتوی تحقیقات سرطان منچستر که به نوعی با این تیم تحقیقاتی همکاری می‌کرد، می‌گوید: «یک سؤال کلیدی که ما در حال حاضر سعی در پاسخ به آن داریم این است که دقیقاً چگونه ویتامین D از یک میکروبیوم مفید معده حمایت می‌کند. اگر بتوانیم به این پاسخ دهیم، ممکن است راه‌های جدیدی را کشف کنیم که در آن میکروبیوم بر سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد و به طور بالقوه امکانات هیجان‌انگیزی در پیشگیری یا درمان سرطان ارائه می‌کند.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ