ارائه خدمات امدادی و درمانی به ۳.۵ میلیون زائر اربعینی

اقتصاد ایران: ستاد اربعین هلال‌احمر اعلام کرد: بیش از ۳.۵ میلیون خدمت سلامت و امداد و نجات به زائران ارائه شد و خدمات هلال‌احمر تا روز جمعه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعیت هلال‌احمر طی اطلاعیه ای در تشریح اقدامات و تمهیدات درون مرزی و برون مرزی این جمعیت برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، از ارائه بیش از ۳.۵ میلیون خدمت سلامت و امداد و نجات در داخل کشور و خاک عراق خبر داد.

متن اطلاعیه شماره ۹ ستاد اربعین هلال‌احمر به شرح زیر است:

۱- عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا امروز ۵ شهریور، در داخل کشور ۲۳۰ هزار و ۵۰۱ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۸۶ هزار و ۶۷۴ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و ۳ هزار و ۷۷۲ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند. همچنین تا امروز ۳ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۲۶ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است. در مجموع در داخل کشور و همچنین خاک عراق ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۲۷ نفر از این خدمات هلال احمر برخوردار شده اند.

۲. در مدت اجرای عملیات امدادی و درمانی هلال‌احمر در اربعین، تاکنون ۳۳۹ زائر بیمار، مصدوم و یا فوتی به کشور بازگردانده شده‌اند.

۳. در زمان بازگشت زائران به کشور، بهتر است که زائران عجله نکنند و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی، استراحت کنند.

۴. جمعیت هلال‌احمر تا روز جمعه نهم شهریورماه در مسیرهای مواصلاتی و قرارگاه‌های مرزی کشور، آماده ارائه خدمات به زائران در حال بازگشت به کشور از مراسم پیاده‌روی اربعین، است.

۵. به زائران توصیه می‌شود بعد از بازگشت به کشور، برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های احتمالی و عفونی از ماسک استفاده کنند و از روبوسی با کودکان، سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی پایینی دارند، خودداری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ