تمام ماشین آلات موجود در گمرکات ترخیص می شوند

اقتصاد ایران: معاون وزارت صمت گفت: همه ماشین آلات موجود که از قبل وارد شده اند و در گمرکات کشور هستند فارغ از قوانین جدید بانک مرکزی (برای آخرین بار) ترخیص می‌شوند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار کرد: برخی از ماشین آلات در سال‌های گذشته ثبت سفارش شده بودند و در گمرکات کشور وجود داشتند، اما به علت محدودیت‌های بانک مرکزی، ترخیص آنها دچار چالش شده بود، هم اکنون بخشنامه ترخیص آنها را بانک مرکزی به وزارت صمت ابلاغ کرد.

وی افزود: این ماشین آلات عمدتاً مشابه داخلی ندارند و می‌توانند در کارخانه‌ها منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری شوند، همچنین ترخیص این ماشین آلات درصد زیادی از موضوع فرسودگی خطوط تولید را حل می‌کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: واردات ماشین آلات فرآیند زمانبری است از ثبت سفارش تا ساخت ماشین و حمل به کشور حدود 2 تا 3 سال طول می‌کشد تا تولیدکننده‌ها بتوانند ماشین آلات مورد نیاز خود را تأمین کنند زیرا بعد از ثبت سفارش باید با شرکت‌های خارجی سازنده این ماشین آلات قرارداد ببندند و سازنده‌های خارجی مطابق سفارش، ماشین آلات را بسازند و اگر ارز مورد نیاز آنها تأمین نشود، خریدار باید به سازنده ماشین آلات خسارت بدهد.

وی گفت: در 3 سال گذشته خطوط تولید در صنایعی نظیر نساجی به خوبی نوسازی شدند و بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون دلار ماشین آلات جدید برای این صنعت وارد کشور کردیم، وزیر جدید صمت هم از همان ابتدا بر موضوع نوسازی ماشین آلات توجه داشتند و ترخیص این ماشین آلات از اولویت‌هایی بود که بر آن تاکید داشتند به سرعت انجام شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تاکید کرد: همه ماشین آلات موجود که از قبل وارد شده اند و در گمرکات کشور هستند فارغ از قوانین جدید بانک مرکزی (برای آخرین بار) ترخیص می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ