حزب الله از موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

اقتصاد ایران: ابعاد عملیات ترکیبی حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی و اهداف مورد نظر این عملیات از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ابعاد عملیات گسترده و ترکیبی حزب الله لبنان با نام عملیات روز اربعین که همزمان با اربعین حسینی (ع) انجام شد همچنان مورد توجه تحلیلگران و کارشناسان نظامی قرار دارد چرا که این عملیات چند پیام مهم به تل آویو مخابره کرده است.

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند در جریان تجاوزات خود به لبنان قربانیان زیادی برجای نگذارد یا زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار ندهد چرا که می‌داند لبنان، غزه نیست که بتواند یک نسل کشی مانند قرون وسطی در آن راه بیاندازد. اگر حزب الله نبود و معادله توازن بازدارندگی را ایجاد نمی‌کرد، لبنان نیز با حمایت غربی‌ها ویران می‌شد. عملیات حزب الله علیه رژیم صهیونیستی باعث سرافکندگی ارتش‌های عربی به ویژه در خاورمیانه شده چرا که این کشورها یک موضع گیری ذلیلانه و ننگین در برابر تاریخ اتخاذ کردند.

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه رأی الیوم نیز درباره این عملیات نوشت: پایگاه گلیلوت تنها یک پایگاه نظامی معمولی نیست بلکه مرکز حیاتی سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و محل استقرار یگان ۸۲۰۰ این رژیم که یکی از برجسته‌ترین یگان‌های جاسوسی سایبری به شمار می‌رود است. عملیات اربعین چندین پیام دارد؛ این عملیات به مثابه نفوذ گسترده در سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود چرا که گلیلوت در نزدیکی تل آویو قرار دارد. حزب الله نشان داد که می‌تواند عمق اراضی اشغالی و اهداف حساس آن را ویران کند. این حزب به قدرت اطلاعاتی گسترده‌ای دست پیدا کرده است. هدف قرار دادن پایگاه یگان ۸۲۰۰ بیانگر میزان نقش آفرینی این یگان در حملات سایبری علیه دشمنان تل آویو است. یگان مذکور به مثابه مرکز ثقل استراتژی امنیت رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و ترورهای اخیر با برنامه‌ها و اطلاعات این یگان انجام شده است.

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه لبنانی الاخبار در این باره گزارش داد: بعد از عملیات اربعین حزب الله، فصل مشترک تحلیل‌های ارائه شده در اراضی اشغالی حاوی این نکته است که به نظر نمی‌رسد حزب الله به عقب رانده شده باشد و جنگ فرسایشی خود را در جبهه شمالی متوقف کند. بن کاسبیت تحلیلگر صهیونیست در خصوص قدرت رژیم صهیونیستی برای مقابله با حزب الله، ابراز شک و تردید کرد. موشه بوزیلوف افسر سابق شاباک نیز تاکید کرد که نباید وارد یک جنگ نامحدود با حزب الله و ایران شد.

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه سوری الثوره درباره لبنان نوشت: واکنش غرورانگیز مقاومت اسلامی لبنان علیه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، سیلی محکمی به صورت این رژیم و قلدری‌های افسار گسیخته مقامات تل آویو به شمار می‌رود.این واکنش، عمیق و بسیار نزدیک به تل آویو و پایگاه گلیلوت در ۱۱۰ کیلومتری لبنان بود. این همان وعده صادقی بود که توانست در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ دشمن صهیونیستی را در لبنان شکست دهد و جنوب این کشور را آزاد کند. ادعای تل آویو در خصوص بمباران سکوهای پرتاب موشک در لبنان کاملاً دروغ است. عملیات حزب الله باعث شده رژیم صهیونیستی با یک بن بست جدید رو به رو شود و شهرک نشینان برای فرار از اراضی اشغالی دست به کار شوند.

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه سوری الوطن نیز نوشت: بعد از گذشت یک ماه از حالت آماده باش نظامیان صهیونیست در سایه تهدیدات حزب الله لبنان برای واکنش نشان دادن به ترور فؤاد شکر، شاهد یک عملیات قدرتمند، منعطف و دقیق بود که پیام‌های زیادی با خود داشت از جمله آنکه معادله بازدارندگی جدیدی بعد از فروپاشی معادلات گذشته و عبور تل آویو از خطوط قرمز ایجاد شده است. حزب الله نشان داد که با تسلیحات ساده خود می‌تواند از حیفا عبور کرده و به مناطق دورتر دست پیدا کند و اگر از موشک‌های بالستیک و راهبردی خود استفاده کند اوضاع تأسیسات حساس در داخل اراضی اشغالی چگونه خواهد بود؟

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه یمنی المسیره نوشت: واکنش حساب شده حزب الله در نزدیکی تل آویو یک مقطع حساس در تاریخ نبرد با رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. این عملیات تنها یک واکنش احساس در برابر ترور فؤاد شکر نبود بلکه به مثابه اعلام صریح و آشکار قدرت حزب الله برای هدف قرار دادن مناطق راهبردی و حساس در اراضی اشغالی و تغییر معادلات قدرت در منطقه به شمار می‌رود. توانمندی حزب الله در طراحی و اجرای موفق یک عملیات پیچیده باعث شده صهیونیست‌ها دچار ترس و نگرانی شوند.

حزب الله از  موشک‌های بالستیک خود استفاده کند چه خواهد شد؟

روزنامه المراقب العراقی درباره عربستان نوشت: در حالی محافل داخلی عربستان از آمادگی عراق برای تصویب قانون حمایت از سرمایه گذاری‌های عربستان سخن می‌گویند که بررسی‌های به عمل آمده از دست‌های پشت پرده آمریکا در این طرح حکایت دارد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که بحث سرمایه گذاری در عراق نیازی به تصویب قوانین ویژه کشورهای مختلف ندارد و این اقدام می‌تواند در آینده باب نفوذ و مداخلات را باز کند. شهروندان عراقی نیز معتقدند که چنین قوانینی به مثابه بخشی از اقدامات اشغالگرانه در قبال عراق محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ