حمایت ایلان ماسک از لایحه کالیفرنیا؛ الزام تست‌های ایمنی برای مدل‌های هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: ایلان ماسک از لایحه‌ای در کالیفرنیا که آزمایش‌های ایمنی مدل‌های هوش مصنوعی را اجباری می‌کند، حمایت کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس، حمایت خود از لایحه‌ی SB-1047 کالیفرنیا را در ایکس اعلام کرد. این لایحه به‌منظور الزام آزمایش‌های ایمنی قبل از منتشر کردن مدل‌های هوش مصنوعی تدوین شده است. ماسک تأکید کرد که تنظیم و نظارت بر هوش مصنوعی برای جلوگیری از خطرات احتمالی برای عموم مردم ضرورت دارد.

لایحه‌ی SB-1047 قصد دارد شرکت‌های فناوری و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی را ملزم به اجرای تدابیر ایمنی کند تا از نتایج مضر مدل‌های هوش مصنوعی جلوگیری شود. این لایحه الزاماتی برای آزمایش‌های ایمنی، ارزیابی‌های مستقل و گزارش‌دهی منظم از عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی را شامل می‌شود. هدف اصلی لایحه، ایجاد یک چارچوب قانونی برای اطمینان از ایمنی و مسئولیت‌پذیری در توسعه و استفاده از هوش مصنوعی است.

ایلان ماسک، که پیش‌تر نگرانی‌های خود را درباره‌ی خطرات هوش مصنوعی ابراز کرده بود، این بار نیز بر اهمیت تنظیم مقررات برای آن تأکید کرد. او معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور بالقوه خطرات جدی برای جامعه ایجاد کند، بنابراین نیاز به نظارت دقیق و قوانین سخت‌گیرانه دارد.

مقالات مرتبط
  • سنای آمریکا نقشه راه ۳۲ میلیارد دلاری برای تنظیم قوانین هوش مصنوعی معرفی کرد
  • مدیر ارشد OpenAI: لایحه کالیفرنیا برای امنیت هوش مصنوعی، روند پیشرفت را کند می‌کند

حمایت ماسک از این لایحه نشان‌دهنده نگرانی‌های گسترده‌تر در صنعت فناوری درباره پیامدهای احتمالی هوش مصنوعی است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که بدون نظارت مناسب، هوش مصنوعی می‌تواند به ابزارهایی تبدیل شود که به جای کمک به جامعه، به آن آسیب برساند. این نگرانی‌ها شامل مسائل اخلاقی، حریم خصوصی و امنیت می‌شود.

لایحه‌ی SB-1047 تنها لایحه‌ی مربوط به کنترل هوش مصنوعی در کالیفرنیا نیست و چندی پیش، این ایالت از لایحه‌ی دیگری به نام AB-3211 حمایت کرد که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند. محتواهای یادشده می‌تواند شامل میم‌های بی‌ضرر تا دیپ‌فیک‌هایی باشد که هدفشان انتشار اطلاعات نادرست در مورد نامزدهای سیاسی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ