ساختمان جدید نظام مهندسی اصفهان در شهر بهارستان افتتاح شد

اقتصاد ایران: اصفهان- ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بهره برداری ساختمان جدید شعبه نظام مهندسی استان اصفهان در شهر بهارستان ظهر سه‌شنبه همزمان با هفته دولت برگزار شد.

در این آئین، رضا بخشی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ هزار عضو سازمان نظام مهندسی کشور، این مجموعه را یکی از بزرگترین NGO (سمن‌ها) در جهان دانست و اظهار داشت: برغم ناملایمات و بدسلیقگی‌ها و خوش سلیقگی‌ها، خیلی‌ها برای اعتلای این سازمان تلاش کردند.

ساختمان جدید نظام مهندسی اصفهان در شهر بهارستان افتتاح شد

وی در خصوص اهمیت بهره برداری از ساختمان شعبه بهارستان، ادامه داد: در این دوره هیأت مدیره سازمان به این تصمیم رسیدیم که سازمان نظام مهندسی اصفهان باید به درآمدهای پایدار برسد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ابراز داشت: این سازمان قصد دارد تمامی دفاتر خود را تکمیل کند و این دفاتر از آن مهندسان است و کسی حق دخل و تصرف در آن‌ها را ندارد.

ساختمان جدید نظام مهندسی اصفهان در شهر بهارستان افتتاح شد

بخشی با بیان اینکه رسیدن به یک هدف خوب و ماندگار و با عزت که همه به آن افتخار کنند، مستلزم تلاش همه ما است، خاطرنشان کرد: باید همه برای ایرانی پایدار و عزتمند و سربلند تلاش کنیم.

در ادامه حمیدرضا فلاح معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه برای مجموعه نظام مهندسی استان در شهر بهارستان جای این ساختمان عظیم و شکیل جای خالی بود و باید زودتر اتفاق می‌افتاد، اظهار داشت: به همت مجموعه هیأت مدیره این دوره اتفاق خیلی خوبی رقم خورد و این ساختمان در این مجموعه نظام مهندسی ماندگار خواهد ماند.

تأمین زمین برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد مسکن نهضت ملی در اصفهان

وی ضمن تقدیر برای تکمیل ساختمان جدید نظام مهندسی شعبه بهارستان، خاطرنشان کرد: سهم استان اصفهان در طرح نهضت ملی با شعار ساخت چهار میلیون واحد مسکن ۶ درصد معادل ۲۴۳ هزار واحد طی چهار سال است و بی تردید این مهم با زحمت و همت سازمان نظام مهندسی ساختمان قابل تحقق خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: معتقد هستیم که وجود ساختمان نظام مهندسی در ارتقا دانش مجموعه مهندسی نقش به سزایی داشته و مهندسان در توسعه صنعت ساخت و ساز مهمترین وظیفه را در ارتقای کیفیت ساختمان دارند.

فلاح ادامه داد: از ۲۴۳ هزار واحد مسکن سهمیه استان اصفهان در طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت ۱۰۳ هزار واحد تاکنون زمین تأمین شده، مابقی ۴۵ هزار واحد در قالب خود مالکی و ۳۵ هزار واحد در قالب احیای بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری اجرا می‌شود.

ساختمان جدید نظام مهندسی اصفهان در شهر بهارستان افتتاح شد

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۰۳ هزار واحد، ساخت قریب به ۱۹ هزار واحد در شهر جدید بهارستان پیش‌بینی شده که برای حدود ۸۰ درصد معادل ۱۶ هزار واحد این ساختمان‌ها زمین تأمین شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: اهمیت بیشتر پروژه نهضت ملی مسکن این است که برخلاف طرح مسکن مهر که حدود ۱۷ سال پیش آغاز شد امروز با تجربه‌ای مناسب وارد فاز اجرایی طرح نهضت ملی می‌شویم و انتظار داریم مجموعه نظام مهندسی بهارستان به عنوان بخش نظارت کننده با دقت، همت و تعهد بر کیفیت ساخت و سازها نقش خود را ایفا کنند.

شیوه‌های نوین ساختمان سازی در مسکن ملی بهارستان مورد توجه باشد

همچنین حمیدرضا رحیمی مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با اشاره به اینکه تاکنون از سهمیه ۱۹ هزار واحد مسکن این شهر ۱۲ هزار واحد محقق شده است، اظهار داشت: این مهم جز با تلاش و همکاری مهندسان ناظر و مشاور پروژه‌ها امکان پذیر نبود و امروز نیز یک نمونه آن با افتتاح ساختمان جدید نظام مهندسی در بهارستان اتفاق افتاد.

وی به حجم زیاد پروژه‌های شرکت عمران بهارستان اشاره کرد و گفت: امسال طرح‌های عمرانی را در شهر بهارستان آغاز کردیم و هفت پروژه در دست اجرا داریم که یکی از آنها در مهر ماه به بهره برداری برسد و پنج پروژه مدرسه سازی و همچنین روکش آسفالت و فضای سبز به این پروژه‌ها اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: یک پروژه بزرگ بیمارستان نیز در دستور کار داریم که طراحی آن انجام شده است و در صدد اخذ ماده ۲۳ برای تأمین اعتبارات هستیم که عملیات اجرایی این طرح را شروع کنیم.

رحیمی تصریح کرد: در ساخت ۱۹ هزار واحد مسکن ملی در بهارستان، از سازمان نظام مهندسی انتظار داریم که به شیوه نوینی اجرا شود و در طرح ساختمان‌ها مصرف انرژی، فناوری‌های نوین ساختمانی و آب خاکستری مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی پروژه ساختمان جدید نظام مهندسی استان اصفهان شعبه بهارستان در سال ۱۳۹۳ آغاز شد اما حدود ۱۰ سال متوقف ماند و مجدد از سال ۱۴۰۲ با تغییر هیأت مدیره این سازمان در دستور کار قرار گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

نظام مهندسی ساختمان شعبه بهارستان ۳۴۰ عضو دارد.

شهر جدید بهارستان در ۳۱ کیلومتری جنوب شرق کلانشهر اصفهان واقع است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ