مارک زاکربرگ: به‌اجبار دولت بایدن، محتوای کرونا را سانسور کردیم؛ باید مقاومت می‌کردم

اقتصاد ایران: مدیرعامل متا در نامه‌ای جدید اعتراف کرد که پلتفرم تحت مدیریتش محتوای کرونا را به‌اجبار دولت جو بایدن سانسور کرده است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، می‌گوید مقامات ارشد دولت جو بایدن، او را برای سانسور محتوای مربوط به کرونا در دوران همه‌گیری تحت فشار قرار داده‌ بودند و افزود که باید در برابر این فشار مقاومت می‌کرد.

به‌گزارش رویترز، زاکربرگ در نامه‌ای به تاریخ ۲۶ آگوست (۵ شهریور)، به کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت از اینکه زودتر در مورد فشارهای دولتی صحبت نکرده و همچنین بابت تصمیماتی که در مورد حذف محتواهای خاص گرفته، پشیمان است.

زاکربرگ در نامه‌اش نوشت: «در سال ۲۰۲۱، مقامات ارشد دولت بایدن، از جمله کاخ سفید، ماه‌ها تیم‌های ما را برای سانسور برخی محتوای مرتبط با کرونا، از جمله محتوای طنز مرتبط با این ویروس، تحت فشار قرار دادند و وقتی موافقت نکردیم ابراز ناامیدی زیادی کردند. من معتقدم فشار دولت اشتباه بود و از اینکه در مورد آن صریح‌تر نبودیم، پشیمانم. فکر می‌کنم ما قبلاً انتخاب‌هایی کردیم که با توجه به تجربیات جدید، امروز دیگر آن‌ها را تکرار نمی‌کنیم.»

نامه‌ی زاکربرگ خطاب به جیم جردن، رئیس کمیته‌ی قضایی مجلس نمایندگان آمریکا و یک جمهوری‌خواه بود. این کمیته در بیانیه‌ای، نامه‌ی مدیرعامل متا را «پیروزی بزرگی برای آزادی بیان» خواند و گفت زاکربرگ اعتراف کرده که «فیسبوک آمریکایی‌ها را سانسور کرده است.»

مقالات مرتبط
  • مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا: لعنت به پلتفرم‌های بسته!
  • مارک زاکربرگ در یک فصل ۷٫۶ میلیون دلار برای لابی‌گری هزینه کرد

زاکربرگ در نامه‌اش گفت که برای حمایت از زیرساخت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا امسال هیچ کمکی نخواهد کرد تا در رأی‌گیری ماه نوامبر (آذر و دی) نقشی نداشته باشد.

در انتخابات گذشته‌ی آمریکا که در سال ۲۰۲۰ در دوران همه‌گیری برگزار شد، زاکربرگ از طریق بنیاد چان زاکربرگ، به‌همراه همسرش، ۴۰۰ میلیون دلار برای حمایت از زیرساخت‌های انتخاباتی اهدا کرد؛ اقدامی که باعث انتقاد و شکایت برخی گروه‌ها شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ