دشمن با ۲۰۰ مطلب بی سند به اربعین شبهه وارد کرده است

اقتصاد ایران: قم- سخنران حرم بانوی کرامت با تأکید بر لزوم جهاد تبیین درباره شبهات فضای مجازی درباره اربعین گفت: دشمن با مطرح سازی شبهات و هجمه به اربعین این زیارت را ویژه دوران جاهلیت ذکر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تأکید بر گسترش شبهات در فضای مجازی و رسانه‌های معاند، به برخی از شبهات در رابطه با عزاداری سرور آزادگان جهان اباعبدالله الحسین علیه السلام و موضوع اربعین اشاره و اظهار کرد: متأسفانه فضای مجازی امروز به قتلگاه جوانان تبدیل شده است؛ لذا باید با جهاد تبیین و هجمه به مبانی سست تفکر معاندین افکار جوانان را بیمه سازیم.

وی ضمن اشاره به روایت «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ…»؛ با بیان اینکه تمام کسانی که خدای عالم علم و دانش به ایشان روزی کرده، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند، افزود: مرابطون افسران و سربازان سرحداد بوده، لذا آتش به اختیاراتی هستند که به مجدد احساس خطر به مقابله با مهاجمین بر می‌خیزند.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان اینکه هرکسی مسئولیت پاسخ به شبهات را بر عهده گیرد از یک میلیون رزمنده میدان جنگ افضل است، خاطرنشان کرد: سرباز در جبهه از خاک و سرزمین دفاع می‌کند و اندیشمند پاسخگو به شبهات، از دین و عقاید و باور مردم صیانت می‌کند.

وی ضمن اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام با تأکید بر اینکه اگر در زمان غیبت؛ علما و اندیشمندانی نبودند که به شبهات شیاطین پاسخ دهند، جوانان از دین بر می‌گشتند و مرتد می‌شدند، یادآور شد: وهابیت، نواصب و شبکه‌های معاند چون بی بی سی و… به این نتیجه رسیده‌اند که برای موفقیت خود و شکست نظام جمهوری اسلامی راهی جز بازی کردن با مبانی اعتقادی جوانان ندارند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه با توجه به اوج‌گیری مراسم با شکوه اربعین حسینی در سالیان اخیر شاهد جولان نزدیک ۲۰۰ شبهه در رابطه با اربعین هستیم، خاطرنشان کرد: معاندین با مطرح سازی شبهات و هجمه به اربعین این زیارت را ویژه دوران جاهلیت ذکر می‌کنند، در حالی که این شبهات پوچ فاقد سند تاریخی و روایی است.

آیت الله حسینی قزوینی با بیان اینکه معاندین تاکنون نتوانسته هیچ مطلبی را در رد الغدیر بنویسند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید امینی و شریف الدین ها را تربیت نمایند؛ کتاب المراجعات مرحوم شرف الدین یکی از آثار ارزشمند برای شروع ورود به امر پاسخگویی به شبهات در موضوع امامت و ولایت است.

وی با اشاره به برخی از شبهات مطرح با تأکید بر اینکه خداوند عالم به برکت جانبازی‌های سیدالشهدا علیه السلام تربت او را شفا قرار داده، تنها تربتی که جایز است انسان بچشد تربیت حسین علیه السلام است، افزود: ذات اقدس الهی اجابت دعا را زیر قبه حسین علیه السلام قرار داده و کسی که تحت قبه دعا کند، به هیچ وجه رد نمی‌شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مؤمن واقعی تابع دستورات قرآن و اهل بیت علیهم السلام است، خاطرنشان کرد: تنها در رابطه با فضیلت زیارت اربعین بیش از ۵۰ روایت نقل شده و آثار متعددی در این رابطه تدوین شده است.

آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به اینکه زیارت اربعین فقط برای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام نقل شده است، ادامه داد: امام صادق علیه السلام در روایتی به ابوبصیر و صفوان بن مهران جمال، در تبیین نشانه مؤمن به ۵ مورد اشاره می‌کنند که یکی از آنها زیارت اربعین حسینی است.

وی حضور تقریباً ۲۲ میلیون زائر اربعینی سیدالشهدا علیه السلام را مورد توجه قرار داد و آن را برکت و عنایت حسینی دانست و گفت: بر اساس روایات اسلامی اگر کسی بتواند کربلا رود و نرود، ایمانش ناقص خواهد بود و اگر اهل بهشت هم باشد، در پایین‌ترین مرتبه بهشت و جز خدامین اهل بهشت قرار خواهد گرفت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت انگشتر عقیق در دست راست را سنت نبوی و از دیگر ویژگی‌های مؤمن و تمسک به نافله نمازهای یومیه را از جمله ویژگی‌های مؤمنین توصیف کرد و یادآور شد: شیعه واقعی نسبت به مشکلات مظلومان، فقرا و مستمندان احساس تکلیف می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ