معرفی ۶ شهربازی در چهارمحال و بختیاری به دادستانی

اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود نامه‌نگاری صورت گرفته با شهرداری شهرهای مربوطه هنوز ۶ شهربازی استان اقدامی برای اخذ گواهی استاندارد نداشته و به دادستانی معرفی شدند.

مهدی پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آسانسورها رابطه نزدیکی با جان انسان‌ها دارند با این وجود بسیاری از واحدهای تولیدی یا شرکت‌های پیمانکاری بدون در نظر گرفتن معیارهای استاندارد اقدام به ساخت ساختمان می‌کنند و گاهی به دلیل نگرفتن پایان‌کار اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان داشت: لازم است همه پیمانکارها که در ساخت واحدهای مسکونی نقش دارند بحث اخذ گواهی استاندارد برای آسانسور را در دستور کار داشته باشند.

پژوهش عنوان داشت: ۶۹ اداره کل در این استان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۳۶ اداره گواهی استاندارد دریافت کردند و ۱۵ مورد درخواست بازرسی ثبت شده از ادارات است اما متأسفانه هشت اداره هنوز توجهی نسبت به استاندارد آسانسور خود ندارند و از همین‌رو به دادستانی معرفی شده‌اند و تا یک ماه آینده در صورت عدم اقدام در این زمینه اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این استان توریستی و مهمان‌پذیر است، معمولاً در شهرستان‌های مختلف، وسایل و تجهیزات پارک‌ها به‌صورت خصوصی یا تحت نظر شهرداری فعال هستند، در این زمینه ۱۶ شهربازی در این استان شناسایی شده است که ۱۰ شهربازی گواهی استاندارد دریافت کرده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان داشت: با وجود نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با شهرداری هنوز ۶ شهربازی اقدامی برای اخذ گواهی استاندارد نداشته و به دادستانی معرفی شدند، با توجه به اینکه تجهیزات با مجوز شهرداری در حال فعالیت هستند، در صورت وقوع حادثه شخص شهردار مسئول خواهد بود.

وی با اشاره به خالص‌فروشی و کم‌فروشی عنوان داشت: در همین راستا طرح گزارش پیش‌بسته‌بندی اجرا شد و طی آن مراکز عرضه فرآورده‌های مشمول استاندارد بودند و بسته‌بندی‌ها نمونه‌گیری و توزین شده و اگر در این زمینه کم‌فروشی صورت می‌گرفت با متخلف برخورد می‌شد.

پژوهش اضافه کرد: در این زمینه در چهارمحال و بختیاری ۸۳ درصد انطباق با استاندارد به ثبت رسید و ۱۶ درصد مابقی با مراجعه دوم و تذکر ارائه شده نقص موجود برطرف شد و آمار انطباق افزایش یافت.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در بحث شیرینی‌فروشی‌ها بحث جداسازی وزن جعبه از خود شیرینی مطرح و در سطح شهرکرد این طرح انجام شد، خاطرنشان کرد: بنا است در بروجن و فرخ‌شهر نیز این طرح اجرا شود و بعد از آن در صورت تخلف واحدها به تعزیرات معرفی خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ