صنعت دفاعی امروز به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل شده است

اقتصاد ایران: جانشین وزیر دفاع گفت: صنعت دفاعی امروز به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین گرامیداشت روز صنعت دفاعی صبح امروز سه شبه با حضور سردار سید حجت الله قریشی جانشین وزیر دفاع و وابستگان نظامی کشورهای خارجی مقیم ایران برگزار شد.

سردار قریشی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: همانگونه که مستحضرید روز ۳۱ مرداد برابر با ۲۵ آگوست، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، روز ملی صنعت دفاعی نامگذاری شده است.

در کنار دستاوردهای فراوان و درخشان برآمده از انقلاب اسلامی برای کشور ما نظیر استقلال، آزادی، عزت و خودباوری، امروزه پیشرفت و خود اتکایی در صنعت دفاعی با وجود اعمال سنگین‌ترین محدودیت‌ها و تحریم‌های غیر قانونی و غیر عادلانه به یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: همانگونه که مطلعید؛ تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیروهای مسلح ایران هم به لحاظ راهبردی و هم به لحاظ تجهیزات کاملاً به غرب وابسته بودند و تجربه تأثیر منفی این وابستگی در جریان جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه جمهوری اسلامی ایران و تنهایی استراتژیک کشورمان در زمان جنگ در اوج رقابت‌های جنگ سرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به این جمع‌بندی راهبردی رساند که برای رسیدن به استقلال و حراست از منافع و امنیت ملی راهی جز پیمودن مسیر سخت و ناهموار ولی شیرین استقلال در صنعت دفاعی وجود ندارد و بدین ترتیب بعد از گذشت چهار دهه این مسیر با تلاش، اراده و اعتماد به ظرفیت‌ها و استعدادهای ملی جوانان ایرانی اینک منجر به کسب اعتبار قدرت و بازدارندگی دفاعی در جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

جانشین وزیر دفاع گفت: امروز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قدرت داخلی و نوآوری (خلاقیت) از طریق طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و پاسخگویی به موقع نیازمندی‌های حال و آینده نیروهای مسلح و تحول در شیوه‌های تولید تسلیحات به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل گردیده است.

ادامه دارد....

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ