آیین‌نامه‌های قانون الزام به ثبت سند چگونه تدوین می‌شود؟

اقتصاد ایران: سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آیین‌نامه‌های قانون الزام به ثبت سند اموال غیرمنقول در مدت زمان قانونی و با دعوت از کارشناسانی که در تدوین قانون دست داشتند خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صفدر کشاورز؛ معاون املاک و سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست خبری امروز سه‌شنبه 6 شهریور در پاسخ به خبرنگار تسنیم از تهیه آیین‌نامه‌های مرتبط برای قانون الزام ثبت سند رسمی در معاملات‌ غیرمنقول در مدت قانونی خبر داد.

وی به سؤال تسنیم که درباره ترکیب اعضای تدوین آیین‌نامه‌های مربوط برای قانون الزام ثبت سند رسمی در معاملات‌ غیرمنقول به صورت جامع و مانع و بدون نیاز به تفسیر آتی که نیازمند بستر کارشناسی و نخبگانی مطرح شد، گفت: در ارتباط با این قانون باید 14 آیین‌نامه تهیه شود که 8 مورد از این آیین‌نامه‌ها باید به تصویب هیئت وزیران و 6 مورد هم به تصویب رئیس قوه قضاییه برسد.

وی افزود: برخی از آیین‌نامه‌ها 3 ماه و برخی هم 6 ماه فرصت برای تدوین و تصویب دارند بنابراین آیین‌نامه‌هایی که مهلت کمتری دارند در اولویت تدوین قرار گرفته‌اند. تدبیری توسط شورای راهبری اجرای قانون اندیشیده شده که آیین‌نامه‌ها تحت نظارت معاونت حقوقی قوه‌ قضاییه و با دعوت موردی از دستگاه‌های مرتبط با هر موضوع تدوین شوند و در این خصوص از همکاران و افراد و کارشناسانی که در تدوین این قانون در مرکز پژوهش‌های مجلس، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند، استفاده می‌شود.

کشاورز تأکید کرد: در مجموع آیین‌نامه‌های قانون الزام ثبت رسمی معاملات غیرمنقول، با نظر دستگاه مجری تدوین و در ادامه برای توشیح تقدیم رییس قوه قضاییه و تصویب هیئت وزیران می‌شود.

روش صدور پایان کار تغییر می‌یابد؟

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: در گذشته نسبت به واحدهایی که احداث می‌شدند تا زمان پایان کار امکان تفکیک انشعابات آب و برق و گاز وجود نداشت و در صورتی که صورت تفکیک تهیه‌ نمی‌شد، امکان صدور سند فراهم نمی‌شد و واحدهای احداثی با استفاده از اسناد عادی منتقل می‌شد. اما برابر ماده 6 قانون الزام شهرداری موظف است پایان کار را برای این واحدها با ذکر اصلاحات مورد نیاز و میزان جریمه صادر کند و ادارات ثبت هم می‌توانند با ذکر این موارد، سند را صادر کند.

موکب‌های حسینی شناسه ملی دریافت می‌کنند

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود از صدور شناسه ملی برای موکب‌های عزاداری امام حسین‌(ع) از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت: صدور شناسه ملی برای موکب‌های عزاداری نیازی بود که برای ساماندهی و امکان شناسایی آن‌ها احساس می‌شد. مثل ثبت شرکت‌ها که بعد از ثبت شدن بر اساس یک چارچوب و فرآیند قانونی یک شناسه حقوقی دریافت می‌کنند و رصد می‌شوند.

وی افزود: تا کنون 2 هزار موکب حسینی از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شناسایی و برای آن‌ها شناسه ملی و اختصاصی صادر شده است.

سخنگوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان گفت: صدور شناسه ملی برای موکب‌های عزاداری اقدام جدیدی است که فعلأ برای آن ساز و کار قانونی تدوین نشده است و روش کنونی بنا بر پیشنهادات تهیه‌ شده که نیازمند تکمیل شدن و رفع نواقص است که در موارد آتی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ