مشکلات پیش‌روی شهر رؤیایی «بن سلمان»

اقتصاد ایران: تحلیلگران بر این باور هستند که پروژه بلندپروازانه ولی عهد عربستان برای ساخت یک شهر مدرن با مشکلات عدیده ای رو به رو است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، سایت آمریکایی لاو مانی در گزارشی تحت عنوان «شهر پرتنش در آینده، ممکن است هیچ گاه ساخته نشود» نوشت: عنصر آب و هوای بسیار گرم باعث می‌شود شهر نیوم عربستان قابل سکونت نباشد.

در این گزارش آمده است: ساختن یک شهر در این منطقه محل شک و تردید بوده و بسیاری از تکنولوژی‌هایی که باید در ساخت این شهر استفاده شوند یا هنوز آزمایش نشده‌اند و یا اصلاً اختراع نشده‌اند!

پیتر کوک مهندس معماری انگلیسی تاکید کرد: ارتفاع این پروژه احمقانه و نامعقول است.

نام یکی از چهار منطقه مربوط به پروژه گسترده نیوم عربستان «دِ لاین» با مساحت ۱۷۰ کیلومتر در میان پستی بلندی‌های کوهستانی و بیابانی است.

در گزارش سایت مذکور آمده است: این منطقه به دلیل پوشش خوبی که دارد می‌تواند محلی برای فعالیت‌های تروریستی باشد. تنها وسیله حمل و نقل در این منطقه یک قطار سریع السیر است که می‌تواند خطرناک باشد چرا که هیچ وسیله‌ای دیگری در این منطقه کاربرد ندارد و حمله به آن می‌تواند بر کل شهر تأثیر منفی بگذارد.

بسیاری از تحلیلگران نیز گفته‌اند این شهر به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های تشخیص هویت می‌تواند تبدیل به یک زندان بزرگ شود. علاوه بر این، نیوم به تکنولوژی‌های پیشرفته برای تصفیه آب نیاز دارد که به دلیل هزینه یک و نیم میلیارد دلاری آن به حالت تعلیق درآمده است.

لازم به ذکر است محمد بن سلمان ولی عهد عربستان از سال‌ها قبل تبلیغات گسترده‌ای برای ساخت شهر رؤیایی خود به راه انداخته تا بدین وسیله این کشور را محل پیشرفت در سایه سیاست‌های خود نشان دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ