۱۴ مخاطره اولویت دار شهر تهران/۲۰۰ گود ناایمن در پایتخت

اقتصاد ایران: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وجود ۲۰۰ گود ناایمن در پایتخت گفت: ۱۴ مخاطره تهران را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست خبری به ۱۴ مخاطره اولویت دار شهر تهران اشاره کرد و گفت: زلزله، سیل، آلودگی هوا، توفان و گرد و غبار، خشکسالی، قطع آب، زمین لغزش و فرونشست زمین، حریق، حوادث ترافیکی، حوادث مواد خطرناک، بیماری فراگیر انسانی، تهدیدات سایبری و تجمعات انبوه اختلال یا قطع برق از آن جمله است.

وی با اشاره به نقشه گسل‌های شهر تهران گفت: مناطق شمالی و جنوبی شهر گسل دارند اما در مناطق جنوبی به علت فرسودگی خطر محسوس‌تر است.

نصیری اضافه کرد: پوسته زمین بر اثر ضربات به عمق زمین راه پیدا کرده است، پس نزدیک به گسل یا نباید ساخت و ساز داشت یا موارد باید رعایت شود اما بافت فرسوده جنوبی و پهنه جنوبی شهر حتی در برابر ریشتر پایین‌تر زلزله هم آسیب پذیر هستند، ما باید در برابر این مساله آماده باشیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه عقل سلیم بر پیشگیری تاکید دارد افزود: سیاست‌های کلی نظام در سال ۸۴ که توسط رهبری ابلاغ شد و سند بین المللی که ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ تدوین شد توافق کرد دنیا به سمت کاهش خطر برود و انرژی اصلی بر پیشگیری باشد، پس باید تلاش کنیم زلزله که آمد کمترین مخاطرات را داشته باشد این راه طولانی است و باید با شتاب حرکت کنیم و توانستیم فصلی را در توانستن رقم بزنیم.

وی در مورد ساختمان‌های ناایمن تهران گفت: ۱۶ هزار ساختمان در تهران نیازمند ارزیابی بوده که ۵۵۷۳ مورد بازدید و ۳۰۷۱ مورد ارزیابی شده است.

نصیری در مورد گودهای پرخطر بیان داشت: تا سال ۱۴۰۲ از مجموع ۲۵۲ گود رها شده، ۵۵ گود رفع خطر شد همچنین ایمن سازی ۲۰۰ گود ناایمن تا پایان شهریور ۱۴۰۴ صورت می‌گیرد.

خبر در حال تکمیل است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ