«حسین‌زاده» باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد

اقتصاد ایران: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که باید استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس در جلسه علنی اعلام وصول شود و نمایندگان به این استعفا رای دهند.

ایسنا: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که باید استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس در جلسه علنی اعلام وصول شود و نمایندگان به این استعفا رای دهند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد با توجه به اینکه آقای حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شده است، باید ایشان استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم مجلس کند.

وی افزود: این استعفا در مجلس اعلام وصول شده و سپس در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: بعد از اعلام وصول استعفای آقای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و نمایندگان به آن رای می‌دهند که در صورت رای موافق مجلس، استعفای ایشان پذیرفته خواهد شد؛ این پروسه احتمالا در جلسات علنی هفته آخر شهریورماه انجام خواهد شد.

وی در مورد اینکه چرا این پروسه برای غلامرضا نوری و احمد دنیامالی طی نشد؟ گفت: رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی به منزله پذیرش استعفا تلقی می‌شود.

طبق مواد ۹۰، ۹۱ و ۹۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است می‌تواند از مقام نمایندگی استعفاء دهد. پذیرش استعفاء موکول به تصویب مجلس است.

نماینده تقاضای استعفای مدلّل خود را به عنوان رئیس‌مجلس می‌‌نویسد و رئیس‌مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌گذارد. نماینده می‌‌تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفای خویش را مسترد دارد.

بررسی تقاضای استعفا بدین ترتیب خواهد بود که ابتدا تقاضای استعفا قرائت شده و سپس شخص متقاضی استعفاء یا نماینده دیگری به تعیین او تقاضای دفاع خواهد نمود. مدت قرائت تقاضای استعفا و توضیح نماینده متقاضی استعفا حداکثر نیم ساعت است. مخالف یا مخالفین نیز حداکثر نیم ساعت می‌توانند صحبت کنند و پس از آن رای‌گیری به‌عمل می‌‌آید. در صورت تصویب تقاضای استعفا مراتب از طریق رئیس‌مجلس به وزارت کشور اعلام می‌شود تا طبق قانون انتخابات اقدام نماید.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ