وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران گرد و غبار در کشور

اقتصاد ایران: اراک- سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از وجود ۱۴ میلیون هکتار کانون بحران گرد و غبار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن وحید صبح سه‌شنبه در جریان سفر به استان مرکزی اظهار کرد: امسال ۲۳۸ پروژه به مبلغ ۴۴۵ میلیارد تومان در سطح کشور افتتاح می‌کنیم که ۶ پروژه مربوط به استان مرکزی است که ارزشی بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دارد.

وی با بیان اینکه در بخش منابع طبیعی رویکردهای مختلفی در کشور وجود دارد که مهمترین اصل آن، پرداخت برنامه هفتم توسعه کشور به مباحث منابع طبیعی است، افزود: در این برنامه به خوبی به موضوع آبخیزداری پرداخته شد و مقرر است که طی این برنامه، در ۲۰ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور اقدامات آبخیزداری انجام گیرد که طرح‌های آن آماده است.

وحید تصریح کرد: موضوع مدیریت مراتع، برای اولین بار در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گرفت که امید است با مشارکت مردم این اقدام به خوبی انجام شود و ۲۰ میلیون هکتار از مراتع فرسوده کشور احیا شود که تأثیر مثبتی در تولید و حفظ آب و خاک خواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع جدی گرد و غبار در کشور گفت: ۱۴ میلیون کانون بحرانی گرد و غبار در کشور وجود دارد که در طول برنامه هفتم توسعه ۲۰ درصد از این کانون‌ها را کاهش خواهیم داد هر چند کار پیچیده‌ای را پیش رو داریم و در حوزه جنگل نیز موظف به تهیه طرح مدیریت جنگل هستیم تا حفظ، احیا و توسعه جنگل دنبال شود.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در بحث حفاظت نیز ۲۰ درصد افزایش ضریب حفاظت مدنظر است و همه این موارد پشتیبان تولید خاک بود و به طور حتم با حفظ آب و خاک ضمن ارتقای تولید، امنیت زیستی و امنیت غذایی را به همراه خواهد داشت.

ارزش پروژه‌های هفته دولت ۱۳ هزار میلیارد تومان است

استاندار مرکزی در این سفر با اشاره به هفته دولت ۱۴۰۳ و گرامیداشت یاد و خاطره ایت الله رئیسی شهید جمهور بیان کرد: در هفته دولت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که در شش ماهه اول سال عملیات اجرایی آنها خاتمه یافته است، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه امسال ۷۶۶ پروژه عمرانی و اقتصادی مربوط به حوزه‌های سلامت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، فرهنگی، کشاورزی و آبخیزداری در طول این هفته در استان مرکزی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، افزود: هفته دولت در استان مرکزی به دلیل تقارن با مراسم اربعین حسینی با تأخیر آغاز شد، اما کار با نظم مناسبت پیش خواهد رفت.

وی ارزش تقریبی طرح‌های مذکور را بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بیان کرد که بخشی مرتبط با بخش خصوصی و تعاونی‌ها و بخشی مربوط به بودجه‌ها و منابع دولتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ