برپایی ۷۰۰ موکب در اردبیل و کربلا به همت عزاداران حسینی

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۷۰۰ موکب در اردبیل و کربلا به همت گروه‌های مردمی و عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر برپا شده بود.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۶۵۹ موکب در مناطق مختلف استان اردبیل و ۴۱ موکب در کربلای معلی و مسیر نجف به کربلا به همت گروه‌های مردمی و عزاداران حسینی اردبیل برپا شده بود.

وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی ایام اربعین استان اردبیل، به برگزاری ۱۲۰۰ جلسه سخنرانی و سوگواری با محوریت تبیین و روشنگری اهداف قیام حسینی در ایام اربعین اشاره کرد و افزود: در گرامیداشت ایام اربعین حسینی تعداد ۲۰۰ محفل و جلسه قرآنی با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی «حرم تا حرم» به مسافت ۳۰ کیلومتر در استان اردبیل ادامه داد: پیاده روی دلدادگان حسینی در ۲۸ مسیر با طی مسافت ۳۰ کیلومتر در مناطق مختلف استان اردبیل با حضور ۱۵۰ هزار نفر از عزاداران حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام جعفرزاده برگزاری آئین سنتی شبیه خوانی در ۱۱۰ منطقه از مرکز استان و شهرستان‌های تابعه را از دیگر برنامه‌های آئینی اربعین در استان اردبیل عنوان کرد و گفت: پذیرایی از عزاداران با پخت و توزیع ۴۰۰ هزار پرس غذا به همت گروه‌های مردمی استان در ایام اربعین انجام شد.

وی به برپایی ۸۰۰ روضه خانگی ویژه اربعین در محلات اردبیل و دیگر شهرهای استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این، ۴۵۰ مراسم توسط هیأت مذهبی در شب و روز اربعین در مناطق مختلف استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل برپایی عزاداری سنتی چهارپایه خوانی را از سنت‌های دیرینه ایام عزاداری در دارالارشاد اردبیل برشمرد و افزود: مراسم چهارپایه خوانی و دستجات عزاداری در میدان تاریخی عالی قاپوی اردبیل در روز اربعین حسینی برگزار شد.

حجت الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، دستجات عزاداری و هیأت مذهبی در قالب کاروان‌های متعدد از سراسر استان اردبیل در کربلا معلی حضور یافته و اربعین سید و سالار شهیدان را گرامی داشتند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ