هوا از روز چهارشنبه خنک می شود

اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران هوا گفت: میزان متوسط دمایی که روزهای اخیر در کشور حاکم بود، نسبت به میانگین دمای ۳۰ سال گذشته، بیشتر بود و هوا از روز چهارشنبه خنک می شود.

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در پی تشدید سامانه بارشی در ۳ استان کشور، گفت: امروز (سه‌شنبه، ۶ شهریورماه) در استان‌های خراسان شمالی، شرق و ارتفاعات گلستان و ارتفاعات شمال شرق سمنان در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پس از مناطق ذکر شده، تشدید این سامانه بارشی در رشته کوه البرز مرکزی واقع در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان و همچنین ارتفاعات رشته کوه زاگرس مرکزی دور از انتظار نخواهد بود.

ضیاییان در ادامه تاکید کرد: روز چهارشنبه (۷ شهریورماه) و پنجشنبه (۸ شهریورماه) استان‌های واقع شده در شرق گیلان، بخش‌هایی از استان مازندران، ارتفاعات استان تهران، البرز و سمنان نیز بارش باران رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: انتظار می‌رود از روز چهارشنبه، مقدار خفیفی از دمای هوا کاسته می‌شود و روند کاهش دما تا هفته بعدی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: میزان متوسط دمایی که طی روزهای اخیر در کشور حاکم بود و تا پایان امروز نیز همچنان ادامه دارد نسبت به میانگین دما طی ۳۰ سال گذشته، بیشتر بود، و از روز چهارشنبه دمای هوا از میانگین دمای ۳۰ سال گذشته، کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان؛ در هفته آینده هم تقریباً معادل میانگین ۳۰ ساله را تجربه خواهیم کرد اما هفته گرمی نخواهد بود. هفته‌ای را پشت سر خواهیم گذاشت که مطابق با فصل و اقلیم هر منطقه قرار داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ