امام حسین (ع) میراث‌دار همه انبیای الهی است

اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت: امام حسین (ع) میراث‌دار بزرگ همه انبیای الهی است و آنچه خداوند به پیامبران عنایت فرموده در وجود مبارک امام (ع) جمع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در مراسم دهه آخر ماه صفر در مسجد شهید حر خسروی گناوه اظهار داشت: امام صادق (ع) نحو ارتباط زائر با امام معصوم را در هنگام زیارت با سلام دادن در روایتی بیان می‌فرماید.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه «سلام» از اسامی خداوند و گاهی به معنای سلامتی و گاهی تسلیم در مقابل امر امام است، افزود: آغاز هر ارتباطی با سلام است که در عادات و رسوم جوامع بشری متفاوت است.

وی گفت: یکی از راه‌های ارتباط با امام «سلام» است و در زیارت اربعین اولین کار سلام به انبیا الهی را انجام می‌دهیم که در حقیقت سلام انبیا الهی همان سلام بر امام حسین (ع) است چون آن حضرت مظهر و تجلی تمام پیامبران و وارث همه انبیا الهی است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم برای انبیا الهی ۲ هدف را بیان فرموده است، یادآور شد: قرآن کریم هدف انبیا الهی را تزکیه و تربیت و تعلیم انسان‌ها بیان فرموده است و وظیفه آنها هدایت و تربیت بشریت است و انبیا الهی هم کار فرهنگی و هم مبارزاتی انجام دادند که همه این میراث به امام حسین (ع) رسیده است که میراث دار بزرگ همه این انبیا الهی است و آنچه خداوند به انبیا الهی عنایت فرموده در وجود مبارک امام (ع) جمع شده است.

امام جمعه گناوه گفت: انبیا الهی در جامعه خود کار فرهنگی انجام دادند و هم با ظالمان زمان خود مبارزه کردند همانگونه نیز امام حسین (ع) با یزید و یزیدیان به مبارزه و کار فرهنگی کرد.

وی گفت: هدف امام (ع) هدایت، نصیحت و سعادت مردم بود اما مردم در جهل و نادانی بودند و قدرت تفکر، تعقل و بصیرت نداشتند و یا اگر چه عالم بودند اما به علم خود عمل نمی‌کردند.

اربعین نقشه راه جهانی فرهنگ امام حسین است

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: امام حسین (ع) هستی خود را در راه احیای دین و هدایت مردم فدا کرد تا مردم را بر سر عقل و بصیرت بیاورد.

وی گفت: سلام به انبیا الهی در حقیقت سلام بر امام حسین (ع) که میراث دار همه انبیا محسوب می‌شود، است و لذا در زیارت امام حسین (ع) در اربعین ابتدا به انبیا الهی سلام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه قیام و نهضت امام حسین (ع) قیام فرهنگی، سیاسی و هم قیامی بود که حضرت هستی خود را فدا کرد تا مردم را هدایت کند و از جهالت و نادانی نجات دهد، بیان کرد: بنی امیه مردم را در جهل و فقر فرهنگی نگاه داشته بودند و امام حسین (ع) همان کار هدایت مردم که پیامبران بر عهده داشتند را انجام داد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه امروز به برکت خون امام حسین (ع) و قیام عاشورا در کربلا غوغایی بر پا است، گفت: اربعین نقشه راه جهانی فرهنگ امام حسین (ع) است و باید با بهره گیری از این فرهنگ در جهان فرهنگ ساز فرهنگ اربعین حسینی باشیم.

وی با بیان اینکه تجلیات قیام امام عصر (عج) در اربعین حسینی در کربلا ظهور و بروز یافته است، اضافه کرد: ایثار، ازخودگذشتگی، مواسات، پذیرایی، محبت، الفت، مودت، عشق، ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) صفات مردم آخر الزمان است که امروز در سرزمین کربلا تجلی کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ