عده‌ای به دنبال انحصار دولت چهاردهم بودند

اقتصاد ایران: عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: برخی از طیف‌های سیاسی انتظار داشتند دولت به صورت مطلق در اختیار آنان باشد، اما وزرای کابینه چهاردهم از طیف‌های مختلف سیاسی هستند.

عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همه گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارتخانه‌های کشور، گفت: لیستی که رئیس‌جمهور به مجلس ارائه کرد، لیستی متعادل و از طیف‌های مختلف سیاسی بود و شعار رئیس‌جمهور در ایام انتخابات مبنی بر اینکه می‌خواهد کار را با همگرایی و وفاق ملی شروع کند، تقریباً محقق شده است.

وی ادامه داد: البته برخی از طیف‌های سیاسی انتظار داشتند دولت به صورت مطلق در اختیار آنان باشد که این انتظار برخلاف وعده‌های رئیس‌جمهور است و رئیس‌جمهور همواره روی این موضوع تاکید داشته است. ویژگی شخصیتی پزشکیان هم به این صورت است که اگر به موضوعی با جمع بندی کارشناسی برسد، سعی می‌کند به آن پایبند باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ممکن است بابت این نوع رویکرد رئیس‌جمهور، فشارهایی وجود داشته باشد باشد یا برخی از گروه‌های سیاسی انتقاداتی داشته باشند، چرا که تصور برخی از گروه‌های سیاسی این بود که می‌توانند دور پزشکیان به صورت مطلق دیواری ایجاد کنند و انحصاری را به وجود بیاورند، اما رئیس‌جمهور ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند این فضا را به خوبی مدیریت کند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاداتی که به رئیس‌جمهور مطرح می‌شود مبنی بر اینکه وی خودش چون برنامه‌ای ندارد، مدام می‌گوید برنامه من سیاست‌های کلی، سند چشم‌انداز و برنامه هفتم پیشرفت کشور است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور یکی از مسئولان کلان کشور است و طبیعتاً باید نگاهش هم کلان باشد و به اسناد بالادستی و برنامه پنج ساله توسعه کشور توجه ویژه داشته باشد و قابل پذیرش است که رئیس‌جمهور برنامه اصلی خودش را اجرای این قوانین و اسناد کلان کشور بداند.

پاپی‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه همه وزرای دولت چهاردهم مشخص شده‌اند، انتظار ما آن است که هر یک از اعضای کابینه برنامه دقیقی به ویژه در حوزه اقتصادی داشته باشند. از سوی دیگر باید برنامه چهارساله دولت چهاردهم ارائه شود و این برنامه باید در مقاطع یک ساله و در قالب بودجه سنواتی خودش را نشان دهد.

وی تاکید کرد: از این به بعد انتظار داریم که به صورت جزئی‌تر برنامه اقتصادی دولت را در بخش‌های مختلف بدانیم. برای مثال، باید مشخص شود دولت چه برنامه‌ای در حوزه‌های مختلف اعم از مسکن، کنترل تورم و تثبیت نرخ ارز دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ