تاریخ محاکمه جاسوس فرانسوی در روسیه مشخص شد

اقتصاد ایران: در واکنش به بازداشت پاول دورف، مالک «تلگرام» در پاریس، منابع قضائی در روسیه روز سوم ماه آینده میلادی (سپتامبر) را موعد آغاز محاکمه جاسوس فرانسوی زندانی شده در روسیه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع قضائی در روسیه ماه آینده میلادی (سپتامبر) را نخستین جلسه محاکمه یک تبعه فرانسوی به اتهام جاسوسی علیه این کشور اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری روسیاالیوم، مقامات عالی قضائی روسیه اعلام کردند که نخستین جلسه محاکمه «لوران ویناتییه» شهروند فرانسوی به اتهام جاسوسی علیه روسیه در سوم ماه آینده میلادی (سپتامبر) آغاز خواهد شد.

به گزارش منابع خبری، لوران ویناتییه ۴۸ ساله، پیش از دستگیری از سوی نیروهای امنیتی روسیه در یک سازمان غیردولتی وابسته به سوئیس در امور میانجیگری در درگیری‌ها در مسکو فعالیت می‌کرد.

وی در ماه ژوئن گذشته، از سوی نیروهای امنیتی روسیه دستگیر شد.

به گزارش رسانه‌های خبری، در صورت مجرم شناخته شدن این شهروند فرانسوی از سوی دادگاه قضائی در روسیه، ۵ سال حکم زندان در انتظار وی است.

پیشتر مقامات فرانسوی با اعتراض به رعایت نشدن روند قضائی در بازداشت شهروند این کشور در مسکو اعلام کرده بودند که وی به صورت «خودسرانه» از سوی مقامات روسیه دستگیر و بازداشت شده وخواستار آزادی وی شده بودند.

برخی گزارش‌ها حاکی است که ویناتییه اطلاعات طبقه بندی شده‌ای گردآوری کرده که می‌تواند کشورهای متخاصم روسیه از آن علیه این کشور استفاده کنند.

از سوی دیگر وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای در واکنش به بازداشت پاول دورف، مالک تلگرام در پاریس اعلام کرد که سفارتخانه این کشور در فرانسه از مقامات این کشور سریعاً خواسته درباره وضعیت فعلی پاول دورف، شهروند دو تابعیتی روسی فرانسوی بازداشت شده در پاریس توضیحاتی ارائه دهند.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، دادگاه قضائی فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دورف به دلیل آنچه که وی با مقامات این کشور درباره اپلیکیشن پیام رسان تلگرام همکاری نکرده در معرض اتهاماتی از جمله فعالیت‌های تروریستی، تجارت مواد مخدر، کلاهبرداری جرایمی ضد کودکان متهم شده است.

به موجب قانون اساسی روسیه، هر فردی که از سوی مقامات قضائی این کشور به نحوی از انحاء در جمع آوری اطلاعات مرتبط با دستگاه‌های امنیتی و نظامی دخیل باشد، به اتهام «جاسوس» محاکمه می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ