آلمانی‌ها مخالف کمک به اوکراین

اقتصاد ایران: نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که مسئله حمایت‌های نظامی و مالی از اوکراین مورد رضایت همه شهروندان آلمانی نبوده و حدود نیمی از آن‌ها آن را رد می‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "هامبورگر ابند بلات" آلمان، بر اساس گزارش موسسه کیل برای اقتصاد جهانی، آلمان پس از ایالات متحده آمریکا دومین تامین کننده تسلیحات اوکراین در جنگ علیه روسیه است. از زمان شروع این جنگ، دولت فدرال آلمان بیش از 33.9 میلیارد یورو برای حمایت دوجانبه از این کشور فراهم کرده است. با این حال، حمایت نظامی گسترده آلمان از اوکراین مسئله ای بدون بحث در میان مردم آلمان نیست.

نظرسنجی انحصاری انستیتو سیوی از بین 5000 شهروند آلمانی 18 ساله و بالاتر نظرات متفاوتی را در مورد حمایت آلمان از اوکراین نشان می دهد. بر این اساس حدود 46 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق حفظ نقش رهبری آلمان در حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه هستند. در مقابل، 43 درصد اهمیت کمی برای این نقش قائل هستند، در حالی که 11 درصد بلاتکلیف هستند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که رد کمک های نظامی به ویژه در میان حامیان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان شدید است. بر این اساس 82 درصد از آنها نیاز کمی به آلمان برای حفظ نقش اصلی خود در حمایت اروپا از اوکراین می بینند. در مقابل، 83 درصد از رای دهندگان سبز موافق ادامه این کمک ها هستند.

دولت فدرال آلمان در سال جاری میلادی حدود هشت میلیارد یورو برای حمایت از اوکراین در نظر گرفته بود. اما در اوایل ماه جولای مشخص شد که این بودجه تا حد زیادی مصرف شده است. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان در آستانه نشست سران ناتو هشدار داد که این بودجه «بسیار خرج و بسته شده است».

اخیراً گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه هیچ منبع بودجه اضافی در سال آینده فراتر از چهار میلیارد یورو که قبلاً برنامه ریزی شده بود برای تداوم حمایت ها از اوکراین در دسترس نخواهد بود. " روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ اخیرا در گزارشی از نامه ای از کریستین لیندنر ، وزیر دارایی فدرال آلمان به بوریس پیستوریوس ، وزیر دفاع این کشور گزارش داد که در آن تاکید شده بود که "اقدامات جدید" با تعهدات مالی تنها در صورتی می تواند انجام شود که تامین مالی در این زمینه در بودجه سال های آینده انجام شود.

البته با وجود کمبود بودجه ، دولت فدرال آلمان روز دوشنبه شایعات مربوط به کاهش کمک های نظامی را رد کرد. ولفگانگ بوشنر، معاون سخنگوی دولت آلمان در این باره گفت: تا زمانی که لازم باشد به ارائه کمک ادامه خواهیم داد. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان نیز در پلتفرم X تکرار کرد که آلمان همچنان "قوی ترین حامی اوکراین در اروپا" است. وی به وام 50 میلیارد یورویی از دارایی های مسدود شده روسیه که در اجلاس G7 تصویب شد، اشاره کرد که قصد دارد اوکراین را قادر به خرید تسلیحات بیشتر کند.

وزارت دفاع فدرال آلمان خوشبین است که حتی درخواست های کوتاه مدت، مانند مهمات یا قطعات یدکی، می تواند برآورده شود. یک سخنگوی این وزارتخانه تاکید کرد که راه حل های عملی برای رفع نیازهای اوکراین پیدا خواهد شد. بهر حال حمایت آلمان از اوکراین همچنان یک موضوع حساس است که به ویژه در کشورهای شریک اروپای شرقی با توجه زیادی دنبال می شود.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ