شناسایی ۶۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان از شناسایی ۶۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از ابتدای سال تا کنون در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مسلم مویدی در سخنانی به طرح برخورد با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۰۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز از ابتدای سال تا کنون در سطح ۶۹ هکتار شناسایی و برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌گرفته است.

وی بیان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه cms مربوط به شهرستان خرم‌آباد با تعداد ۲۰۳ مورد بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ مویدی، بیان کرد: خارج‌شدن اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید، زیانی است که به‌سهولت قابل‌جبران نیست، بنابراین حفظ و حراست از اراضی کشاورزی مهم‌ترین رسالت و وظیفه است که مستلزم به‌کارگیری همه امکانات موجود و تعامل با سایر دستگاه‌ها است.

وی گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان لرستان فعال هستند و با گشت مستمر و باهدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان، تأکید کرد: ضرورت دارد مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تعامل و هماهنگی با سایر ادارات مرتبط در سطح هر شهرستان داشته باشند تا بتوانیم کاربری اراضی را در راستای تحقق امنیت غذایی حفظ کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ