تشدید اخراج پناهجویان و قوانین حمل سلاح در دستور کار برلین

اقتصاد ایران: صدر اعظم آلمان از تصمیمات خود برای تشدید سریع قوانین اسلحه و اخراج های بیشتر پناهندگان بعد از حمله اخیر چاقو در شهر زولینگن که منجر به کشته شدن سه نفر شد، خبر داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه "، تشدید سریع قوانین اسلحه و اخراج بیشتر پناهندگان بدون حق اقامت - پیامدهایی است اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان می خواهد از حمله در سولینگن که سه کشته و هشت زخمی برجای گذاشت، بگیرد.

وی همچنین خواهان مجازات سخت برای عامل این حمله است. این مقام آلمانی امروز ( چهارشنبه) در بازدید از صحنه جرم در سولینگن گفت: این تروریسم بود، تروریسم علیه همه ما، که زندگی و همزیستی ما را تهدید می کرد." این هرگز قابل تحمل و پذیرش نخواهد بود.

صدراعظم همچنین می خواهد در مورد پیامدهای لازم برای این حمله با فردریش مرز، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان که قبلاً بار دیگر تمایل خود را برای همکاری ابراز کرده بود، گفتگو کند. به گزارش روزنامه "هندلزبلات"، این دیدار قرار است روز سه شنبه برگزار شود.

شولتز در دیداری در سولینگن تأکید کرد که مقررات سلاح گرم در آلمان، به ویژه برای استفاده از چاقو، باید دوباره تشدید شود. وی افزود: این امر باید خیلی سریع اتفاق بیفتد و اکنون نیز اخراج افراد بدون حق اقامت افزایش یافته است، اما باید بیشتر پیش برود.

شولتز گفت که به خاطر این عمل به شدت عصبانی است. وی تاکید کرد که عامل این جنایت باید به سرعت و به شدت مجازات شود. صدراعظم از یک "جنایت وحشتناک" صحبت کرد.

شولز پیش از این در ماه ژوئن، پس از حمله مرگبار با چاقو در مانهایم، اعلام کرده بود که دوباره اخراج جنایتکاران جدی و تهدیدات تروریستی به افغانستان و سوریه را ممکن می کند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم اکنون موضع منفی اولیه خود را نسبت به طرح تشدید قوانین حمل سلاح کنار گذاشته است. "مارکو بوشمان"، وزیر دادگستری فدرال آلمان در این باره گفت که اکنون باید به فکر مبارزه بهتر با به زعم وی اسلام گرایی خشونت آمیز و اخراج سریع تر، به ویژه در پرونده های دوبلین باشیم که در آن کشور دیگری از اتحادیه اروپا مسئول روند پناهندگی است. وی گفت: اگر اقدامات معقولی در زمینه قانون اسلحه وجود داشته باشد که بتوانیم به طور موثر ایمنی را در چنین مواردی افزایش دهیم، این نیز نباید تابو باشد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: این مسئله باید و اکنون خیلی سریع اتفاق بیفتد. شولتز گفت که مطمئن است که پیشنهاد دولت فدرال آلمان می تواند به سرعت توسط بوندستاگ و بوندسرات تصویب شود.

شولتز گفت: مطمئناً ایجاد یک کارگروه که این موضوع را از نزدیک مطالعه کند، منطقی خواهد بود. برخی از چیزها را فقط می توان تحت قوانین اروپا تنظیم کرد، "اما ما باید همه این کارها را انجام دهیم."

پس از حمله در زولینگن، نانسی فایزر، وزیر کشور فدرال آلمان و مارکو بوشمان (FDP)، وزیر دادگستری هم می خواهند در مورد اقداماتی برای مبارزه با به توصیف خود اسلام گرایی افراطی، اخراج سریع تر به سایر کشورهای اتحادیه اروپا و تشدید قوانین اسلحه بحث کنند. بوشمن پس از دیدار با فایزر از "مرکز مشترک دفاع از تروریسم" در برلین گفته و تاکید کرد: این سه گانه ای است که ما اکنون در دولت فدرال روی آن کار می کنیم.

فائزر همچنین تاکید کرد که اکنون موضوع "نگاه دقیق" هنگام تحقیق در مورد جنایت مطرح است. او بار دیگر اراده خود را برای امکان اخراج جنایتکاران و افراد خطرناک به افغانستان و سوریه تایید کرد. فائزر گفت: امنیت در آلمان اکنون در اولویت است.

پس از حمله مرگبار با چاقو در زولینگن، اقدامات احتیاطی برای جشن اکتبر پیش رو در مونیخ نیز افزایش می یابد. دیتر ریتر، شهردار این شهر اعلام کرد: با توجه به وضعیت امنیتی کنونی، ما دوباره کنترل ها را تشدید خواهیم کرد.

وی افزود: بنابراین ممکن است زمان انتظار طولانی تری در نقاط ورودی وجود داشته باشد. رایتر همچنین گفت که ایمنی حرف اول را می‌زند. جشن اکتبر Oktoberfest بزرگترین جشنواره فولکلور در جهان محسوب می شود و سالانه میلیون ها مهمان از سراسر جهان را به خود جذب می کند. امسال Oktoberfest قرار است از 21 سپتامبر تا 6 اکتبر برگزار شود.

حمله تروریستی اخیر توسط فردی مسلح به چاقو به شرکت کنندگان در یک جشنواره هنری در شهر زولینگن واقع در غرب آلمان دست کم 3 کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

24 ساعت بعد از این حمله تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مجله خبری اشپیگل گزارش داد که مظنون یک شهروند سوری 26 ساله است که در سال 2022 به آلمان مهاجرت کرده و در بیله فلد درخواست پناهندگی داده است.

رابرت هابک، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان هم خواستار تشدید قوانین حمل سلاح در کشورش شد.

وی در این باره گفته است : باید "مناطق ممنوعیت سلاح بیشتر و قوانین سختگیرانه تری برای اسلحه وجود داشته باشد". وی تاکید کرد: هیچ کس نباید در مکان های عمومی در آلمان سلاح های چاقوکشی یا برش دهنده حمل کند. ما دیگر در قرون وسطی زندگی نمی کنیم.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جمهور فدرال آلمان نیز از طرح محافظت بهتر در برابر حملات دفاع کرد. وی در واکنش به این حمله تروریستی خواستار پرسنل بیشتر برای مقامات امنیتی شده و در عین حال تاکید کرد که اما در صورت تهدید تروریستی، برای مثال، گسترش اختیارات اداره پلیس جنایی فدرال آلمان نیز قابل تصور است.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ