۲۰۰ مسکن مددجویی ماه جاری در مازندران افتتاح می‌شود

اقتصاد ایران: سوادکوه - مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۲۰۰ مسکن مددجویی با اعتبار هزار میلیارد تومانی ماه جاری در استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم معافی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاح مسکن محرومان در شهرستان سوادکوه، ضمن تشکر از همه گروه‌های جهادی، خیران، بنیاد مسکن و دیگر مسئولان در ساخت مسکن محرومان، از افتتاح ۲۰۰ مسکن در استان مازندران، طی ماه جاری خبر داد و میزان اعتبار آن را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران، با بیان اینکه یک هزار و ۲۰۰ مسکن نیز در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اولویت با پروژه‌ای نیمه تمام از سال ۱۴۰۰ به بعد است.

این مسئول با اشاره به وعده شهید جمهور، آیت الله رئیسی، مبنی بر ساخت مسکن روستایی، توضیح داد: روستائیانی که دارای زمین باشند، خانه‌دار خواهند شد.

وی مهم‌ترین مسئله مسکن در استان مازندران را فقر زمین دانست و افزود: زمین در استان مازندران در محاصره کوه، جنگل، انفال و دریا است و شاید در همه نقاط کشور، قیمت زمین به متر باشد اما در مازندران بویژه غرب استان، زمین‌ها به سانتی‌متر محاسبه می‌شوند.

معافی با بیان اینکه صرف نظر از مشکل زمین، ۹۰ درصد مشکل ما حل است، ادامه داد: برای ۱۱ هزار مستأجر در استان مازندران نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با بیان اینکه کرونا یک تهدید فرصت‌ساز بوده است، به فرصت گروه‌های جهادی در این راستا اشاره کرد و گفت: گروه جهادی پول نمی‌آورد اما انرژی و فرصت می‌آورد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران از پرداخت سالانه یک هزار میلیارد تومان پرداخت مستمری توسط این سازمان خبر داد و در رابطه با ایجاد فرصت اشتغال در استان به رقم یک هزار و پانصد میلیارد تومان اشاره کرد.

معافی با اشاره به کمک یک هزار میلیارد تومانی مردم در سال ۱۴۰۲، پیش‌بینی کرد که این میزان کمک مردمی در سال ۱۴۰۲ به رقم ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

در ادامه این آئین، سرهنگ جواد پیوند فرمانده سپاه سوادکوه با اشاره به کمک خیران و گروه های‌جهادی در حوزه‌های مسکن، اشتغال، جهیزیه، بسته معیشتی، آبرسانی، گلزار شهدا، تصریح کرد: در همه این مباحث که مورد نیاز مردم بود، به نمایندگی از مردم ما درخواست کمک کردیم و همه خیران پای کار بودند.

کمک ۵۲ میلیارد تومانی خیران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه از کمک ۵۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومانی خیران طی سال ۱۴۰۲ و پنج ماه اول سال ۱۴۰۳ در شهرستان خبر داد و افزود: همه این عزیزان تلاش داشتند تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

وی ضمن تشکر از گروه‌های جهادی در سیل اخیر، با بیان اینکه بسیاری از افراد سیل‌زده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نبودند، به کمک گروه‌های جهادی در این راستا اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات را گروه‌های جهادی حل کردند و مابقی نیازمند همت مسئولان نهادهای اجرایی است.

رضا مؤمنی، رئیس کمیته امداد شهرستان سوادکوه نیز با اشاره به ۳۹ سرفصل خدمات‌رسانی کمیته امداد، یکی از این موارد را مسئله مسکن عنوان کرد و افزود: مشکل مسکن شهرستان کمبود زمین و افزایش اجاره بها است.

این مسئول با اشاره به ۳۷ مسکن محرومان نیمه تمام در شهرستان سوادکوه، گفت: با کمک گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی و خیران، ۱۱ مسکن در سال ۱۴۰۲ با هزینه ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان و در سال جاری نیز ۴ مسکن با هزینه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

به گزارش مهر، در سومین روز هفته دولت، دو مسکن محروم در شهرستان سوادکوه (یک مسکن محروم در روستای اِساس و یک مسکن محروم در شهر زیراب) افتتاح شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ