تل آویو درجنگ رسانه‌ای هم باخت/به چهره درهم کشیده بی‌بی نگاه کنید

اقتصاد ایران: الاخباربا اشاره به چهره درهم کشیده نتانیاهو و هم‌قطارانش همزمان با ادعای نابودی توان موشکی حزب الله مشابه با سناریوی ایهود اولمرت در جنگ ۲۰۰۶، آن را عملیات فریب و جنگ رسانه‌ای دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، وبگاه «الاخبار»، رسانه لبنانی نزدیک به مقاومت در گزارشی قابل تأمل حقایق جالبی از عملیات روانی دشمن در جنگ محدود جاری در تشابه با عملیات روانی سران رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۰۰۶ پرده برداشت.

به نوشته رسانه لبنانی الاخبار، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر «اسرائیل» مشابه با ادعای «ایهود اولمرت»، نخست وزیر اسبق این رژیم در جنگ نابرابر تموز (۲۰۰۶) در سناریوی مشابه ادعا جعلی و تکراری در نابودی سکوهای موشکی حزب الله با شلیک صدها موشک در عملیاتی پیش دستانه را مطرح کرد، اما تصاویر منتشرشده از زبان بدن نتانیاهو و همقطارانش در نشست اضطراری کابینه روایت دیگری را حکایت می‌کرد.

چهره درهم کشیده اتاق فکر کابینه؛ «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون»

به گواه رسانه نزدیک به مقاومت لبنان، چهره عبوس و درهم کشیده بنیامین نتانیاهو و یوآف گالانت و سران دیگر این رژیم در اتاق عملیات پس از عملیات موشکی بامدادی مرحله نخست حزب الله در خوانخواهی شهید «فؤاد شکر» نشان داد که ادعاهای این رژیم در ضربه پیش دستانه علیه پایگاه‌های موشکی حزب الله طنزی تلخ است، چرا که اگر آنان موفق به چنین عملیاتی می‌شدند بارها با فروریختن بارانی از موشک‌ها به جشن و پایکوبی می‌پرداختند.

به نوشته الاخبار، سران اشغالگر طی روزهای گذشته مدعی شدند که در عملیاتی پیش دستانه با هزاران موشک در نیم ساعت توانستند ۲۰۰ هدف حزب الله را که پیش از حمله آنها به مراکز حیاتی این رژیم در نطفه عقیم کنند، اما شاید حافظه صهیونیست‌ها فراموش کرده که چگونه در ۱۴ امین روز از جنگ سال ۲۰۰۶ همین روایت را ایهود اولمرت، نخست وزیر وقت در اقدامی پیش دستانه تکرار کرد و مدعی بمباران سنگین مواضع حزب الله با صدها جنگنده در بامداد آن روز شد.

شاید نتانیاهو دیروز فراموش کرد که ایهود اولمرت نیز سَلَف پیشین وی در مقابل دوربین‌ها در همان اتاق عملیات متبخترانه ظاهر شد و در میانه تشویق هم قطارانش با طنینی بلند گفت: پیروز شدیم و در همان حال، «دان حالوتس»، فرمانده وقت ستاد ارتش وی را با پرسشی طعنه گونه پاسخگو کرد که آیا در این صورت، جنگ را تمام کنیم؛ چرا که حزب الله را درهم کوبیدم!

به گزارش نشریه لبنانی، واضح است که سران دشمن صهیونیستی از سیاستمداران گرفته تا نظامیان و مدیران دستگاه‌های امنیتی به خوبی واقفند که اگر آنان می‌توانستند با در عرض نیم ساعت ۶ تا ۸ موشک راهبردی حزب الله را قلع و قمع کنند، بارها این عملیات پیش دستانه را پیش از عملیات انتقامی حزب الله تکرار می‌کردند و بنابراین ادعای آنان در نابودی مواضع موشکی حزب الله گزافی بیش نیست.

آنچه مشخص است، نتانیاهو هنگامی که در اتاق عملیات نظارهگر شلیک موشک‌های انتقامی حزب الله بود، در اقدام پیش دستانه اعلام پیروزی خود پیش از حمله تلافی جویانه حزب الله مضطر بود.

معادله نظامی نصرالله در جنگ حکیمانه است / ‏‬فرسایش دشمن و یاری غزه

اما آنچه که جنبش حزب الله در مرحله نخست عملیات موشکی در حمله به مقرهای نظامی و اطلاعاتی دشمن انجام داد، یک اقدامی راهبردی و مبتنی بر استراتژی اعلام شده خود در آغاز یاری به غزه پس از عملیات طوفان الاقصی بود.

چرا که نصرالله از همان آغاز حملات خود به مواضع دشمن در شمال اراضی اشغالی در حمایت از مقاومت در غزه اعلام کرد که در پی جنگ تمام عیار نیست و اگر به دنبال چنین جنگی بود، بی شک هزاران موشک بر سرشهرک‌های صهیونیستی از جمله کریات شمونه در حیفا، نهاریا یا صفد فرو می‌ریخت؛ اما معادله نظامی حکیمانه نصرالله مشغول کردن دشمن در جبهه شمالی و عدم تمرکز آن در فشار نظامی بی امان به غزه و اهالی کرانه باختری تعریف می‌شود، چه بسا، هدفش، فرسودن یک سوم توان نظامی، امنیتی، و سیاسی دشمن در جبهه نظامی با حزب الله باشد.

به گواه الاخبار، حزب الله با زیرکی خود معادلات نظامی را آنگونه که می‌خواهد به پیش می‌برد و با وجود شهدایی که در این راه تقدیم کرده به دنبال این نیست که به دشمن فرصت خلق دسیسه‌های داخلی در لبنان و فرعی دیگر و حتی راهبردی در منطقه بدهد.

ایمان شهرک نشینان به صداقت نصرالله در بحبوحه جنگ روانی

در جنگ روایت‌ها، آنچه مهم است این است که قاطبه شهرک نشینان در اراضی اشغالی به صداقت گفتار نصرالله و حزبش در لبنان بیش از ادعاهای سران و فرماندهان نظامی خود ایمان دارند.

بنابراین، فارغ از هرگونه بزرگ نمایی و فضاسازی رسانه‌ای دشمنان در خلق روایات جعلی از جنگ، آنچه دیروز به دست پرتوان حزب الله در حمله تلافی جویانه در خونخواهی فؤاد شکر حاصل شد، گویا است که هدف مقاومت لبنان یاری غزه است و تا زمانی که آتش جنگ در غزه خاموش نشود، نبرد مقدس ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ